Canals

Que bell és saber-se jove

En l'aspecte fa l'ullet al passat però, igual que els seus antecessors, estrena innovacions. En el nou SLK, classicisme i modernitat s'agafen la mà

És molt bonic el nou Mercedes-Benz SLK. Per descomptat, manté el sostre rígid retràctil amb què va innovar i sorprendre ara fa 15 anys i també el denominat Airscarf, el flux d'aire càlid dirigit cap a la nuca i les espatlles que des del 2004 permet viatjar a cel obert sense haver de preocupar-se per si a fora fa fred. Però ara, en la seva tercera generació, l'SLK evoca el passat amb una part frontal que recorda la del 190 SL dels anys cinquanta i un aspecte general amb determinats trets del nou SLS-AMG, la versió moderna del mític 300 SL ales de gavina, d'aquella mateixa època. Amb aquest model, Mercedes-Benz comença a aplicar una nova filosofia que té com a objectiu ampliar el ventall de clients i atreure un tipus de públic més jove del que és habitual de la marca, rebaixant-ne la mitjana d'edat per sota dels 40 anys –ara a Europa és de 46– abans del 2015.

El Mercedes-Benz SLK segueix responent al concepte més tradicional d'un cupè o un roadster esportiu: dues places, motor al davant i tracció a l'eix posterior. Però com que els temps actuals imposen noves normes, els tres motors de gasolina de nova generació que configuren la seva gamma vénen etiquetats amb el distintiu Blue Efficiency i equipats amb Start/Stop. Només cal fixar-se en les dades de la fitxa tècnica per veure l'excel·lent relació entre potència i consum, segons la marca fins a un 24% menys que en els anteriors propulsors.

Tot i mantenir el mateix xassís del seu antecessor, el nou SLK és més rígid. I la carrosseria, més lleugera i aerodinàmica. Evidentment, l'interior és exquisit i el quadre de comandaments també està inspirat en el de l'SLS. I per reduir les turbulències quan es circula amb el sostre plegat, estrena uns plàstics transparents basculants, fixats rere els arcs de seguretat.

A l'encant estètic de l'SLK s'hi afegeix el plaer de conduir-lo. Especialment en carreteres sinuoses, on se'l nota tan dòcil com àgil i impecablement collat a l'asfalt. Més encara si va equipat amb els paquets esportius AMG –a més d'uns quants elements estètics, inclou suspensió més rígida i baixa, frens davanters més dimensionats i lleves del canvi al volant– o Dinàmic, amb suspensió adaptativa, direcció reajustada i el sistema Torque Vectoring Brake, que en situacions delicades fa les funcions d'autoblocant. De sèrie o bé com a opció, aquest SLK disposa d'un avançat assortiment de sistemes de seguretat: detecció de fatiga del conductor, frenada preventiva, etcètera.

SLK 200:
1.796 cc. 4 cilindres. Injecció directa i turbo. 184 CV i 270 Nm. Consum: 6,1 l/100 km (canvi automàtic). CO2: 142 g/km.
SLK 250:
1.796 cc. 4 cilindres. Injecció directa i turbo. 204 CV i 310 Nm. Consum: 6,2 l/100 km. CO2: 144 g/km.
SLK 350:
3.498 cc. 6 cilindres. Injecció directa. 306 CV i 370 Nm. Consum: 7,1 l/100 km. CO2: 167 g/km.
SUSPENSIONS:
Eixos multribraç.
FRENS:
Discos ventilats / Discos massissos.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,134/1,817/1,303 m.
PREU:
42.300 euros (SLK 200); 47.600 euros (SLK 250) i 57.150 euros (SLK 350).

El sostre solar màgic

Mercedes ofereix tres tipus de sostre per a l'SLK: de xapa lleugera, panoràmic amb policarbonat tintat o bé la primícia mundial, el denominat Magic Sky Control, en què el vidre transparent es pot enfosquir prement només un botó, per protegir l'habitacle de les altes temperatures; entre les dues làmines de vidre hi ha un reactiu sensible a l'electricitat.

A cel obert en 20 segons

En aquest SLK ha estat millorat el dispositiu mecànic d'accionament del sostre i la tapa del maleter; ara es passa de la configuració cupè a la cabriolé –i a l'inrevés– en menys de 20 segons. També s'ha guanyat espai dins el maleter, fins a un màxim de 335 litres (cupè), que permet encabir una maleta gran. En format cabriolé (225 litres), hi caben dues bosses d'esport.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.