Canals

Tecnologia avançada molt més a l'abast

La nova generació del Ford Focus representa un progrés enorme respecte de l'anterior, tant pels motors més sobris i pel tacte de conducció com, sobretot, per disposar d'uns quants components propis d'un nivell superior

Ford no s'ha estat de res en el nou Focus. Sap que és un model fonamental –més de 10 milions d'unitats venudes des de l'any 1998– i cal mantenir-lo com a tal. Aquesta nova generació, que es vendrà arreu del món, se'ns presenta amb carrosseries de dos cossos i cinc portes (el format que aquí agrada més), sedan (18 cm més llarga i amb un enfocament més global) i Sport Break (familiar, 2 cm més llarga i més alta que el sedan). Construït sobre la mateixa plataforma del nou C-Max, la qual servirà per a una desena de pròximes novetats de Ford, aquest Focus és un dels cotxes més llargs de la seva categoria; i en amplada és comparable als de la superior, la qual cosa garanteix l'amplitud a l'interior.

El nou Focus convenç des del primer moment pel dinamisme que expressen les seves formes, l'aspecte de l'habitacle –el conductor se sent molt bé en el seu espai i la posició al volant és perfecta– i el comportament en carretera. Vam provar la versió 1.6 TDCi de 115 CV amb Start/Stop i, senzillament, ens va encantar. No només per la resposta del propulsor sinó també per la precisió de la direcció i el canvi –sis marxes– i el tacte perfecte que el conductor té d'on trepitgen les rodes, gràcies a una suspensió que sense ser tova filtra perfectament les irregularitats i fa inclinar poc en els revolts. I, detall important, totes les versions del Focus equipen de sèrie el control vectorial de parell, que fa les funcions d'autoblocant i millora l'estabilitat i l'agilitat en pas per corba.

Tot i que ens hem referit a un dels tres motors de gasoil –tots ells molt eficients– Ford també fa una clara aposta pels de gasolina. Criden especialment l'atenció els dos 1.6 Eco Boost, que amb injecció directa, turbocompressor i Start/Stop són realment sobris en consum. Pel que fa a l'equipament, la gamma del nou Focus es diversifica en nivells Trend i Titanium. Fins al mes de juny es beneficien d'una campanya de llançament amb la qual disposen, sense costos addicionals, de climatitzador dual i sensors de llums i pluja (Trend) i, a més, assistent d'aparcament automàtic i llandes de 17 polzades (Titanium).

MOTORS DE GASOLINA. 1.6 TI-VCT:
105 CV i 150 Nm/125 CV i 159 Nm. Consum: 5,9 l/100 km. CO2: 136 g/km.
1.6 Eco Boost:
150 CV i 240 Nm/182 CV i 240 Nm. Consum: 6 l/100 km. CO2: 139 g/km.
MOTORS DE GASOIL. 1.6 TDCi:
95 CV i 230 Nm/115 CV i 270 Nm. Consum: 4.2 l/100 km. CO2: 109 g/km.
2.0 TDCi:
163 CV i 340 Nm. Consum: 5 l/100 km. CO2: 129 g/km.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA (5 portes):
4,358/4,534/4,556 m.
PREUS GASOLINA (5 portes):
De 17.700 euros (105 CV Trend) a 22.700 euros (182 CV Titanium).
PREUS GASOIL (5 portes):
De 19.200 euros (95 CV Trend) a 23.700 euros (163 CV Titanium).

1.350 euros ben invertits en la millora de la seguretat

Aquest és el preu del conjunt format pel parabrisa tèrmic i el paquet Tech Titanium, que comprèn un conjunt de dispositius de seguretat fins ara inèdit en un cotxe d'aquesta categoria. En formen part el sistema de prevenció de col·lisions a baixa velocitat –va guiat per làser, frena automàticament el cotxe en circular per sota dels 30 km/hora quan detecta una situació de risc i l'atura completament si la velocitat no arriba a 15 km/hora–, el d'advertència de canvi involuntari de carril –a partir de 65 km/hora i fent vibrar el volant– i el de reconeixement de senyals de trànsit. I també el de canvi automàtic de llums llargs a curts –a 800 metres del vehicle que circula en sentit contrari o en arribar a 400 metres del que ens precedeix– i a l'inrevés; el detector d'angles morts i el d'alerta de fatiga del conductor, amb controls cada set minuts i advertència repetida a la pantalla davantera.

Reixetes mòbils

En el nou Focus, Ford no només ha actuat en els motors i les transmissions per reduir el consum de combustible sinó que ha anat a buscar fins a l'últim detall. Ho demostren les reixetes frontals mòbils que regulen el flux exacte d'aire que cal per refrigerar el motor. Quan estan tancades, les emissions de CO2 poden disminuir d'un 2%.

Canvi d'ambient

L'atenció per aconseguir que tothom se senti a gust dins el nou Focus no es limita a l'eficaç aïllament acústic o als tipus de materials utilitzats, sinó que va més enllà. Un dispositiu instal·lat al sostre permet personalitzar en tot moment la il·luminació ambiental a partir de les set tonalitats disponibles.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.