Canals

Apuntant cap a un nivell superior

Atreu per la seva figura i convenç pel contingut. Així és el Peugeot 508, un model que representa una completa evolució del 407, al qual substitueix, destinat a satisfer un públic exigent i fidel a aquest tipus d'automòbils

El Peugeot 508 se'ns presenta en format berlina i familiar (SW, 3 centímetres més llarg i 2 més alt) i destinat a rellevar el 407, just després que la marca francesa hagi tancat l'exercici 2010 havent millorat el seu anterior rècord de vendes arreu del món i guanyat un lloc (ara ocupa el novè) en el rànquing de marques. Dels 10,1 centímetres que el 508 ha crescut en llargada respecte del 407, 9,2 corresponen a la distància entre eixos, i atorguen a l'espai interior unes cotes en línia amb les del 607 i milloren el confort de les places del darrere. El voladís posterior ha crescut i ha ampliat la capacitat del maleter fins a 545 litres en la berlina i 660 en el SW, valors a banda de l'espai destinat a la roda de recanvi. I tot i l'increment de mides, el 508 és uns 40 quilos més lleuger.

Que Peugeot no s'ha estat de res queda prou ben reflectit tant en l'aspecte exterior com en la qualitat que es percep dins d'aquest model que la marca francesa dirigeix a un tipus de públic no només habitual dels cotxes d'aquest nivell –fins i tot procedent de la categoria superior–, sinó també cada vegada més conscienciat pel respecte pel medi ambient. I, per descomptat, exigent en la qualitat de conducció. El 508 té un tacte ferm sobre l'asfalt, molt a l'estil de les berlines alemanyes, i sense que aquesta virtut li resti gens ni mica de confort. I en carreteres amb revolts expressa l'agilitat pròpia d'un cotxe de mides inferiors. Ho vam comprovar tant amb la versió 1.6 THP amb canvi manual com en la 2.2 HDi, dotada d'una rapidíssima transmissió automàtica de 6 marxes i suspensió davantera de doble triangle, exclusiva per a aquesta motorització.

Peugeot ha dotat el 508 d'un equipament d'alta gamma, de sèrie segons les versions o bé opcional. En són un exemple el climatitzador de quatre zones, els llums adaptatius, el seient del conductor amb massatge o el fre d'estacionament elèctric. I per al SW, un sostre panoràmic d'1,62 metres quadrats, un 25% més que el del 407.

MOTORS DE GASOLINA: 1.6 VTi.
1.598 cc. 120 CV i 160 Nm. Consum: 6,2 l/100 km. CO2: 144 g/km.
1.6 THP.
1.598 cc. 156 CV i 240 Nm. Consum: 6,4 l/100 km. CO2: 149 g/km (amb canvi manual).
MOTORS DE GASOIL: 1.6 HDi.
1.560 cc. 112 CV i 240 Nm. Consum: 4,7 l/100 km. CO2: 124 g/km.
1.6 e-HDI.
1.560 cc. 112 CV i 270 Nm. Consum: 4,4 l/100 km. CO2: 115 g/km.
2.0 HDi 140.
1.997 cc. 140 CV i 320 Nm. Consum: 4,8 l/100 km. CO2: 125 g/km.
2.0 HDi 163.
1.997 cc. 163 CV i 340 Nm. Consum: 5,7 l/100 km. CO2: 149 g/km.
2.2 HDi.
2.179 cc. 204 CV i 450 Nm. Consum: 5,7 l/100 km. CO2: 150 g/km.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,792/1,853/1,456 m.
PREUS:
De 23.400 euros (1.6 VTi Acces) a 38.500 euros (GT 2.2 HDi SW). (Els valors de consums, emissions i mides corresponen a la carrosseria berlina).
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.