Canals

Una bona combinació

Confort i dinamisme. Això és el que ofereix la versió del Seat Exeo que combina el motor TDI de 143 CV amb la transmissió Multitronic

Nascut per ser el model que li calia a Seat per atreure un nou tipus de client, l'Exeo s'ha anat consolidant com un cotxe fonamental dins la seva gamma de productes. D'aquí que la firma de Martorell n'hagi incrementat l'assortiment amb les versions que conjunten el motor 2.0 TDI de 143 CV –un dels propulsors més utilitzats dins el grup Volkswagen– i el canvi Multitronic, de transmissió variable contínua (CVT) en funció automàtica i 7 marxes quan s'utilitza el mode manual seqüencial. Una combinació dirigida als conductors que busquen un automòbil confortable però no exempt d'un toc esportiu quan el suggereix el tipus de carretera per on es circula. Per als que es preguntin per què Seat ha triat el Multitronic i no el DSG de doble embragatge, l'explicació és eminentment de tipus tècnic i obeeix a la posició longitudinal del motor.

Que quedi clar, però, que el Multitronic no ha deixat de millorar. I això ara es nota especialment en el mode manual. Independentment de si s'executa amb la palanca convencional o amb les lleves al volant, el pas entre marxes és rapidíssim. Tant que diríem que en percepció és comparable al del DSG. I un detall que cal tenir en compte: el conductor sempre té la iniciativa, ja que l'electrònica només intervé per impedir sobrepassar el règim màxim del motor en les reduccions. Per això, a qui li agradi moure's a bon ritme en vies sinuoses, aquesta versió de Exeo li aportarà bones sensacions. A més, manté el tacte ferm sobre l'asfalt i la direcció precisa pròpies d'aquest model i tot plegat fa que manifesti un comportament d'allò més noble. En traçats rectilinis i també dins la ciutat, la transmissió CVT –gestionada electrònicament i amb dues politges de diàmetre variable i cadenes de metall flexibles–, amb una quantitat quasi infinita de marxes, optimitza constantment la relació entre velocitat i parell del motor i redueix el consum de gasoil, segons Seat entre el 10 i el 20%.

Aquesta versió de l'Exeo es comercialitza en carrosseries berlina i ST (familiar), ambdues amb definicions Style i Sport. L'equipament comú inclou set airbags, climatitzador, volant multifunció, Bluetooth, alarma volumètrica amb sensor d'inclinació i sensors de pluja, d'encesa de llums i d'aparcament, etc. L'acabat Sport hi afegeix elements com ara llums davanters de xenó i posteriors de LED, suspensió esportiva i obertura remota del maleter.

MOTOR:
1.968 cc. 4 cilindres/16 V. Injecció directa common rail i turbo.
POTÈNCIA:
143 CV a 4.200 rpm.
PARELL:
320 Nm a 1.750 rpm.
CANVI:
Automàtic.
SUSPENSIONS:
Multibraç, als dos eixos.
FRENS:
Discos ventilats de 288 mm/Discos sòlids de 245 mm.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,66/1,77/1,43 (1,45).
PES:
1.545 (1.605) kg.
DE 0 A 100 KM/H:
9,3 (9,6) segons.
VELOCITAT MÀXIMA:
208 (201) km/hora.
CONSUM MITJÀ:
5,8 l/100 km.
EMISSIONS DE CO2:
153 g/km.
PREU:
De 28.990 euros (Style) a 31.550 euros (ST Sport). Entre parèntesi, valors corresponents al ST.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.