Canals

Compacte, híbrid i «premium»

El Lexus CT 200h se'ns presenta com una fusió de conceptes amb la qual la marca japonesa continua fent bandera de l'ecologia i alhora aposta per atraure un tipus de públic més jove cap els seus exclusius models

Amb el CT 200h Lexus trasllada la seva reconeguda experiència de més de deu anys en el camp de la tecnologia híbrida al primer automòbil compacte de tipus premium que en fa ús. És cert que el conjunt propulsor –motor 1.8 de gasolina complementat amb una unitat elèctrica de 650 volts i bateria d'hidrur metàl·lic de níquel per emmagatzemar i regenerar l'energia procedent de frenades i desacceleracions– és el mateix dels Toyota Prius i Auris HSD, però tenint present que Lexus és la marca de luxe de Toyota les diferències del CT 200h respecte dels dos models esmentats hi són i es noten.

Radiquen en la superior exclusivitat i un aplom diferent sobre l'asfalt, dos valors que igual que les atractives i ben perfilades línies d'aquest cotxe no passaran desapercebuts al tipus de públic jove, amb bon gust i poder adquisitiu, i tan amant de la distinció com sensible amb el medi ambient. Les baixes xifres de consum de gasolina i emissions contaminants ja ho diuen tot. I és que en aquest sentit els 37 CV i 67 Nm que el motor elèctric aporta a les respectives xifres totals de potència i parell compleixen bé la seva finalitat.

La nova plataforma del CT 200h possibilita un elevat confort; tant en la conducció, pel tipus de suspensió –una primícia en aquest segment és el sistema d'amortiment d'estabilitat lateral– com pels passatgers, ja que els 2,60 metres de distància entre eixos repercuteixen directament en l'espai dins d'aquest primer model compacte de cinc portes de Lexus, sense restar capacitat al maleter (375 litres en configuració normal), d'igual manera com tampoc afecta l'espai la bateria del motor elèctric. El refinament de l'habitacle i la condició premium d'aquest model queden ben expressats amb els materials foscos i suaus al tacte, rematats amb complements metàl·lics. L'equipament de sèrie inclou vuit airbags, climatitzador dual i Bluetooth amb control de veu. Qui vulgui navegador, tapisseria de cuir i seients amb calefacció ho tindrà en la versió Hybrid Plus (35.000 euros).

MOTOR:
De gasolina, de 1.798 cc, 4 cilindres i 16 V + unitat elèctrica.
POTÈNCIA:
136 CV a 5.200 rpm.
PARELL:
207 Nm.
CANVI:
Transmissió electrònica contínua variable (ECV).
SUSPENSIONS:
McPherson / Doble trapezi articulat.
FRENS:
Discos ventilats de 255 mm / Discos sòlids de 279 mm.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,320/1,765/1,430.
PES:
1.370 kg.
DE 0 A 100 KM/H:
10,3 segons.
VELOCITAT MÀXIMA:
180 km/hora.
CONSUM MITJÀ:
3,8 l/100 km (gasolina 95).
EMISSIONS DE CO2:
87 g/km.
PREU:
28.850 euros
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.