Canals

Al servei del confort i del benestar

Renault truca a la porta del segment dels cotxes de gamma alta amb el Latitude, un model de quasi cinc metres de llargada i excel·lents cotes dins l'habitacle dirigides a oferir tota la qualitat de vida possible a bord

Renault començarà l'any 2011 amb l'entrada en escena del Latitude, un model de gamma alta, com en el seu moment ho va ser el Safrane i més recentment el Vel Satis, amb què la marca francesa torna a insistir a fer-se un lloc en els segments selectes del mercat. Això sí, amb uns preus no classistes i més propis de la categoria a què pertany el Laguna. Vol dir això que el que fins ara era el model més luxós de Renault pot tenir un seriós adversari a casa seva mateix? No ho veiem així, ni tampoc els responsables de la marca, perquè tant per estil com per comportament són ben diferents. Fent una síntesi després d'haver-los conduït, diríem que el Laguna –amb quatre rodes directrius i ara amb estètica actualitzada, superior qualitat i motors més eficients– estimula el dinamisme i el plaer de conduir allà on sigui, mentre que el Latitude prioritza el benestar a bord –per això la suspensió posterior multibraç– i té en les vies ràpides el seu terreny predilecte.

Les considerables dimensions no deixen cap dubte de l'amplitud dins l'habitacle ni de la capacitat del maleter (477 litres, amb roda de recanvi de dimensions normals), i l'interior respon a les exigències en qualitat percebuda. El que pot sobtar és que Renault hagi decidit fabricar el seu model més exclusiu a Corea, d'on també procedeix el Koleos, obeint als lligams amb Nissan i Samsung. Segons la marca francesa, la procedència no hauria de condicionar a l'hora de prendre la decisió de comprar aquest model, perquè no només ho avalen els estudis que s'han fet, sinó també perquè l'interès que va generar el Latitude quan el mes d'octubre passat es va mostrar al públic europeu al Saló de París va esvair possibles dubtes.

Per Renault, la raó fonamental per comprar un cotxe d'aquesta mena és el confort. I aquest és l'argument en què es basa el Latitude, un automòbil que permetrà elegir entre quatre motors –el 2.0 dCi de 175 CV amb canvi manual o automàtic– i tres nivells d'equipament, amb l'Initiale com a punt culminant i reservat als propulsors turbodièsel dCi de 175 i 240 CV.

MOTOR DE GASOLINA:
1.998 cc. 140 CV i 195 Nm. Consum: 7,9 l/100 km. Emissions CO2: 181 g/km.
MOTORS DE GASOIL: 2.0 dCi 150.
1.995 cc. 150 CV i 340 Nm. Consum: 5,3 l/100 km. CO2: 140 g/km.
2.0 dCi 175.
1.995 cc. 175 CV i 380 Nm. Consum: 5,5 l/100 km. CO2: 144 g/km.m.
2.0 dCi 175 Automàtic.
1.995 cc. 175 CV i 360 Nm. Consum: 6,5 l/100 km. CO2: 170 g/km.
3.0-V6 dCi.
2.998 cc. 240 CV i 450 Nm. Consum: 7,2 l/100 km. CO2: 188 g/km.
SUSPENSIONS:
McPherson / Multibraç.
FRENS:
Discos ventilats a les quatre rodes.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,897/1,832/1,483 m.
PREUS:
De 23.800 euros (2.0 gasolina Expression) a 39.400 euros (3.0-V6 dCi).
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.