Canals

En la varietat hi ha el gust

Opel ha ampliat la gamma de motors dièsel del nou Meriva. Destaquen el nou 1.3 Ecoflex i l'1.7 CDTI de 130 CV, potent i alhora tranquil i dòcil

Amb la certesa que els motors de gasoil acapararan el major nombre de les vendes de l'Opel Meriva –es preveu que superin el 60% en el conjunt global dels mercats europeus–, la marca alemanya ha ampliat l'oferta turbodièsel en aquest model que, des de l'arribada de la segona generació, fa quatre mesos, està superant totes les previsions de comandes. Una mostra inequívoca que agrada, i molt. I satisfarà encara més amb el nou ventall de motors. A la gamma dièsel inicial (1.3 CDTI de 75 CV i 1.7 CDTI de 100 CV), Opel hi afegeix l'interessant 1.3 CDTI Ecoflex de 95 CV i amplia el ventall de l'1.7 CDTI amb les versions de 110 i 130 CV, alhora que ara també ofereix el canvi automàtic de sis marxes, de sèrie, per al de 100 CV.

En la presentació d'aquestes novetats ens vam fixar especialment en el motor 1.3 Ecoflex i en la versió més potent de l'1.7. El primer entrega un 21% més de potència que el seu equivalent de l'anterior generació del Meriva, respecte del qual gasta i contamina un 11,2% menys. Fins aquí, interessant. Una altra cosa és que en rendiment ens va semblar una mica mandrós. Es tracta, per tant, d'establir prioritats: baix consum o prestacions. Si s'opta per la segona, l'elecció és evident: l'1.7 CDTI de 130 CV amb canvi de sis marxes, que també respon amb un caràcter força tranquil perquè, tot sigui dit, paga tribut a l'elevat pes del cotxe, d'uns 1.400 quilos.

Portes obertes de bat a bat.

Així és com rep el nou Meriva els seus passatgers gràcies al sistema Flex Door d'obertura de portes, que Opel estrena en un monovolum d'aquest segment. Com que s'obren de forma oposada i totes quatre fins a un angle de 84 graus, l'accés dins l'habitacle esdevé òptim; més encara per a la gent d'edat avançada o amb problemes de mobilitat –fins i tot hi ha un punt de subjecció en el pilar central– o bé per asseure els nens petits en la seva cadireta. I per esvair dubtes sobre la seguretat d'aquest sistema, els panys elèctrics es tanquen automàticament a partir dels 4 km/h i es desbloquegen tan bon punt el cotxe s'atura.

També en l'apartat dels recursos pràctics destaca la proliferació d'espais on desar objectes i, sobretot, la gran flexibilitat de l'habitacle. Els seients posteriors queden més elevats que els davanters. I els dos exteriors es poden desplaçar lateralment (5 cm) –plegant el del mig– o longitudinalment (19 cm). I amb tots tres plegats, el volum de càrrega s'amplia a 1.500 litres.

MOTOR 1.3 CDTI Ecoflex:
1.248 cc. 95 CV i 180 Nm. Consum: 4,5 l/100 km. Emissions CO2: 119 g/km.
MOTOR 1.7 CDTI 130 CV:
1.686 cc. 130 CV i 300 Nm. Consum: 5,2 l/100 km. Emissions de CO2: 138 g/km.
SUSPENSIONS:
McPherson/Eix de torsió.
FRENS:
Discos ventilats/Discos sòlids.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,288/1,812/1,615 m.
PREUS:
16.890 (1.3 CDTI Essentia) i 20.810 euros (1.7 CDTI 130 CV).

Un conjunt d'idees que fan sentir-se molt còmode

La baixa posició del davantal, la generosa superfície dels vidres i la finesa del muntant del parabrisa incrementen la sensació d'amplitud i fan sentir-se a gust dins el nou Meriva, que en carretera es mostra d'allò més confortable. Aquest monovolum referma la millora en la qualitat i l'encertat toc de modernitat que Opel aplica des que va estrenar l'Insignia. En conducció, el punt de duresa de la direcció és tot un encert. I qui vulgui comoditat absoluta i no haver de pensar més en el joc entre els pedals de l'accelerador i l'embragatge, sempre pot considerar el bon conjunt que formen el motor 1.7 CDTI de 100 CV i el canvi automàtic de sis marxes (des de 19.915 euros).

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.