Canals

Distinció en versió escandinava

El nou Saab 9-5 arriba com una ferma alternativa dins el segment de les berlines i sedans de luxe de format mitjà. Ja en la seva versió d'accés, la 2.0 TiD, demostra la qualitat de la feina realitzada per la marca sueca

Es noten, i de quina manera, les diferències entre el Saab 9-5 actual i el seu antecessor. Això sí, sense pèrdua d'identitat en l'estil de disseny propi de la marca sueca, en aquest cas expressat amb unes línies derivades del prototip Aero X. El vestit adient per a un model que arriba al mercat per competir amb les berlines de luxe de format mitjà. Pretensions que, si ens fixem en les mides –cinc metres de llargada–, li podrien fins i tot permetre plantar cara a alguns models de la categoria superior. I és que a més d'exhibir un estil diferenciador, aquest 9-5 respon als gustos més exigents amb un espaiós habitacle, una qualitat més enllà de la simple apreciació visual i una tecnologia de sèrie o bé opcional i segons les versions (il·luminació adaptativa, suspensió Drive Sense amb control constant de l'amortiment i tres programes, climatitzador de triple zona o la tracció total XWD amb diferencial autoblocant a l'eix posterior) que el fa ser el cotxe més avançat produït per la firma sueca.

Tot i que aquest 9-5 ha nascut sota la tutela de Spyker (marca holandesa de cotxes esportius artesanals), la seva gestació es va fer sota l'empara de General Motors, d'on ha heretat la plataforma i elements mecànics. La resta és genuïnament Saab, que expressa el seu llegat aeronàutic en detalls com, per exemple, l'estructura que defineix l'espai del conductor, la sedant tonalitat verdosa que il·lumina el quadre de comandaments o bé (opcionalment) la projecció dades informatives en el parabrisa.

Igual que en el disseny, el nou Saab 9-5 manifesta sobre l'asfalt la feina realitzada a la planta sueca de Trollhättan per establir diferències. El motor 2.0 turbodièsel, amb canvi manual o automàtic (2.600 euros més), ambdós de sis marxes, configura la versió d'accés a la gamma, en aquest cas únicament amb tracció davantera. Un propulsor que, com és de suposar sabent d'on procedeix, respon bé i gasta molt poc. Però on realment destaca aquest 9-5 és en la fermesa sobre l'asfalt –sense que això afecti l'elevat nivell de confort– i en la seva finesa i agilitat, sobretot si es consideren la llargada i el pes.

MOTOR:
1.956 cc. 4 cilindres/16 V. Injecció directa. Turbo intercooler.
POTÈNCIA:
160 CV a 4.000 rpm.
PARELL:
350 Nm a 1.750 rpm.
CANVI:
Manual, sis marxes.
SUSPENSIONS:
McPherson/Eix multibraç.
FRENS:
Discos ventilats 296 mm/Discos sòlids 292 mm.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
5,008/1,868/1,467 m.
PES:
1.725 kg.
DE 0 A 100 KM/H:
9,9 segons.
VELOCITAT MÀXIMA:
215 km/hora.
CONSUM MITJÀ:
5,3 l/100 km (gasoil).
EMISSIONS DE CO2:
139 g/km..
PREU:
35.500 euros (Linear) / 37.500 euros (Vector).

Linear i Vector, dues variants per escollir

El Saab 9-5 2.0 TiD es comercialitza en dues variants d'equipament, Linear i Vector. Tenen en comú deu airbags amb sistema de predetecció de bolcada, control d'estabilitat, climatitzador dual, comandaments de la ràdio i del control de creuer al volant, fre de mà elèctric i ajustament vertical elèctric del seient del conductor. Entre altres elements, el Vector hi afegeix sensors de pluja i d'encesa dels llums, assistents d'aparcament i tapisseria mixta de cuir i tèxtil. Entre les múltiples opcions hi ha l'advertidor de canvi involuntari de carril amb reconeixement de senyals de trànsit i la suspensió Drive Sense.

A l'espera del motor de 190 CV, que arribarà al novembre i del qual ja se'n poder fer comandes, el 2.0 TiD de 160 CV és per ara l'únic turbodièsel de la gamma del Saab 9-5: en gasolina hi ha el 2.0 turbo (220 CV) amb tracció simple o total i el 2.8 turbo (300 CV), amb quatre rodes motrius.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.