Canals

Una encertada combinació

És imminent l'arribada de la versió turbodièsel del Murano, el «crossover» de Nissan dins la classe «premium». A Europa s'esperava amb candeletes l'alternativa al motor 3.5-V6 de gasolina i les expectatives li són favorables

Deu ser per allò que tot el que és bo es fa esperar, però és ben cert que a l'elegant crossover de luxe de Nissan se li trobava a faltar una versió amb motor turbodièsel com a alternativa al propulsor 3.5-V6 de gasolina. I més encara sabent que el públic europeu prefereix majoritàriament aquest tipus de motors. Per això el Murano 2.5 dCi arriba el mes que ve, amb l'objectiu de fer bones les previsions i acaparar el 95% de les vendes d'aquest model al mercat estatal.

De fet, el Murano dièsel és una encertada combinació d'elements prou ben coneguts. El motor, per exemple, és el 2.5 del Pathfinder i el Navara; això sí, degudament posat al dia als centres tècnics de Nissan a Barcelona i Cranfield (Anglaterra) per incrementar-li la potència 19 CV i el parell 47 Nm, abaixar-li remor i vibracions i, tal com imposa la norma Euro 5, reduir-li el consum de gasoil i contaminació. En aquest punt també intervenen el sistema de recuperació d'energia i la revisió a fons aplicada a la caixa de canvis automàtica de sis marxes, basada en la dels Qashqai i X-Trail. I també per disminuir el consum s'han aprofitat els imprescindibles retocs a la part frontal que exigia la instal·lació d'aquest motor per millorar l'aerodinàmica, alhora que estèticament el Murano també ha guanyat en aspecte i dinamisme.

Amb aquest conjunt motriu del qual també forma part la tracció total intel·ligent All-Mode 4x4, el Nissan Murano 2.5 dCi manifesta una gran qualitat de conducció, tant en autopista com fora, i al llarg dels quilòmetres que vam recórrer durant la seva presentació ens va semblar ben aconseguida la idea d'acostar el rendiment del motor de dièsel de quatre cilindres al d'un V6. Dient que a 1.500 rpm ja entrega la respectable xifra de 400 Nm, no calen gaire més explicacions del seu tarannà.

El confort de conducció s'adiu d'allò més amb el que també ofereix el Murano als passatgers. I és que l'habitacle és ben ampli, amb una estètica acurada però també sòbria, que respon als orígens americans (el 2003, dos anys abans de la seva arribada a Europa) d'aquest model. Però el que compta, la bona vida a bord, està més que garantida.

MOTOR:
2.488 cc. 4 cilindres/16 V. Injecció directa common rail. Turbo.
POTÈNCIA:
190 CV a 4.000 rpm.
PARELL:
450 Nm a 2.000 rpm.
CANVI:
Automàtic, sis marxes.
TRACCIÓ:
All-Mode 4x4.
SUSPENSIONS:
McPherson / Multibraç.
FRENS:
Discos ventilats a les quatre rodes.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,860/1,885/1,720 m.
DE 0 A 100 KM/H:
10,5 segons.
VELOCITAT MÀXIMA:
196 km/h.
CONSUM MITJÀ:
8 litres/100 km.
EMISSIONS DE C02:
210 g/km.
PREU (Acenta):
42.650 euros.

Tres nivells d'acabats

La gamma del Nissan Murano 2.5 dCi comprèn tres definicions d'acabat, una més que el de gasolina. En el dièsel, el primer nivell és l'Acenta, mentre que el Tekna Sport (46.650 euros) i el Tekna Premium (50.450 euros) costen exactament 500 euros menys que en el Murano 3.5-V6. L'equipament comú inclou airbags frontals, laterals i de cortina, control de tracció, llums de xenó amb ajustament automàtic de l'altura, climatitzador dual, controls de la ràdio al volant i Bluetooth. La versió Tekna Sport hi afegeix tapisseria de cuir, seients davanters calefactables, sistema de navegació Nissan Connect amb pantalla tàctil de color (7 polzades) i sensor de pluja. En el Tekna Premium la calefacció dels seients també inclou els de la segona fila i es disposa de sistema d'àudio Bose i memorització en la clau intel·ligent dels ajustaments del seient del conductor, miralls i posició del volant.

Visió perifèrica

Les càmeres de visió lateral formen part de l'equipament de sèrie de tota la gamma del Murano 2.5 dCi. Els acabats Tekna disposen, a més, de la de visió posterior. Tot un conjunt que no només s'adiu amb el que correspon a un automòbil d'aquest nivell, sinó que, a més, facilita molt les maniobres al conductor allà on justeja l'espai.

Tocs distintius

L'acabat Tekna Premium diferencia externament el Murano 2.5 dCi per les imponents llandes de 20 polzades (de 18 en la resta de la gamma) i pel sostre solar. Aquest, però, resulta incompatible amb el sistema DVD d'entreteniment per a les places posteriors, que forma part de les opcions disponibles.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.