Canals

Evolució constant

Seat ha enriquit la seva gamma amb nous motors que van des de l'ecològic 1.2 TDI de l'Ibiza i l'eficient 1.2 TSI del León i l'Altea fins al superior caràcter dels 1.8 i 2.0 TSI ara presents en l'Exeo

Seat no deixa d'evolucionar. Ha tancat els vuit primers mesos d'aquest any com a líder de vendes al mercat estatal (68.017 unitats), amb un increment del 23% respecte del mateix període de l'exercici anterior, i ha enriquit la seva gamma amb nous motors, sempre sota la premissa del millor compromís entre prestacions, consum i respecte pel medi ambient. Els màxims exponents d'aquest plantejament els trobem en el tecnològicament avançat i més que auster propulsor 1.2 TDI CR, que dota la versió més ecològica de l'Ibiza i esdevé una de les referències en consum i emissions de CO2 dins el seu segment. També mereix molt bona nota l'esplèndid motor 1.2 TSI present en el León i l'Altea.

I si ens referim a potències més altes sense perdre de vista aquest mateix principi mediambiental, els nous propulsors de què disposa l'Exeo en són un exemple evident. Un conjunt de novetats motrius sobre uns models coneguts que han precedit l'arribada de la nova generació del monovolum Alhambra, que presentarem en la pròxima edició d'aquesta publicació.

Referència en baix consum

El motor 1.2 TDI CR és el gran atribut de la tercera generació Ecomotive del Seat Ibiza, referent en eficiència dins el seu segment. Aquest propulsor turbodièsel de tres cilindres substitueix l'1.4 TDI de 80 CV i incorpora la injecció common rail, d'avantatges a bastament reconeguts. Complementat amb filtre de partícules, funció Start/Stop i sistema de recuperació d'energia, consumeix només una mitjana de 3,4 litres de combustible cada 100 quilòmetres i limita les emissions de CO2 a 89 g/km. Els preus són de 15.820 euros per a la versió de tres portes i de 16.340 i 17.060 per a la de cinc portes i ST (familiar), respectivament. En la seva configuració de base, sense Start/Stop ni recuperador d'energia i per un preu inferior –662 euros menys que els citats anteriorment–, la mitjana de consum d'aquest motor se situa en 3,8 l/100 km i les emissions de CO2 pugen a 99 g/km (102 en la versió ST, també exempta de l'impost de matriculació).

El Seat Ibiza 1.2 Ecomotive disposa, de sèrie, de controls de tracció i estabilitat, airbags frontals i laterals, assistent d'arrencada en pujades i aire condicionat.

Motor 1.2 TSI, esplèndid

En la política de reducció de consum i emissions, Seat ha substituït el motor 1.6 de gasolina de 102 CV del León i l'Altea pel 1.2 TSI amb injecció directa i turbo, i canvi manual de sis marxes. Amb 105 CV a 5.000 rpm i 175 Nm de parell des de 1.550 rpm, aquest propulsor gasta 1,5 litres menys de gasolina cada 100 km i baixa de 37 g/km el CO2 emès, valors corresponents als León i ara quantificats en 5,7 l/100 km i 132 g/km, respectivament (5,9 i 139 en l'Altea). Els preus van des dels 17.600 euros (León i Altea) fins als 20.250 de l'Altea XL Style. També 105 CV té la versió Ecomotive d'aquests dos models, procedents del motor 1.6 TDI CR amb canvi manual o DSG. Amb ell, el León gasta 3,8 l/100 km i deixa en 99 g/km el CO2 emès.

Estatus reforçat

El Seat Exeo reforça la seva condició com a model de més categoria de la marca de Martorell incorporant els motors 1.8 TSI de 160 CV i el 2.0 TSI de 210 CV. El primer ha jubilat el veterà 1.8 turbo de 150 CV, respecte del qual és més lleuger i silenciós i amb distribució per cadena. Tot i la seva potència i els 250 Nm de parell, el consum mitjà de gasolina és de 7,3 l/100 km (7,4 en la versió ST, familiar) i les emissions de CO2, de 169 g/km en la berlina. Val 25.970 euros (27.330 en el cas de l'ST). El motor 2.0 TSI de 210 CV és el més potent de la gamma Exeo, que el comparteix amb el León FR. I, posats a comparar, encara és més auster que l'1.8 TSI (6,9 l/100 km i 159 g/km de CO2). Aquesta versió costa 29.830 euros (1.360 més per a l'ST).

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.