Canals

Caprici assequible

Amb el Wind, Renault aporta alguna cosa diferent al mercat dels vehicles convertibles de petit format. Per al públic jove, la proposta és molt i molt llaminera

No pot negar ningú l'efecte seductor que exerceixen determinats tipus d'automòbils. I més encara quan el toc diferenciador que aporten no costa una fortuna al seu propietari. El Wind, la creació més recent de Renault, s'inscriu dins aquesta lògica de caprici assequible. De llargada exactament a mig camí entre el Twingo i el Clio i desenvolupat sota l'atenció de Renault Sport Technologies, marca clares diferències amb la majoria dels actuals descapotables i convertibles de petit format. No només per les formes de la carrosseria o perquè es tracta d'un autèntic biplaça, sinó també perquè el lleuger sostre rígid (21,8 quilos, mecanisme inclòs) és d'una sola peça i es plega i desplega d'una manera ben original –girant sobre un eix– en només 12 segons i sense que la configuració elegida interfereixi per res en la capacitat del maleter.

Renault limita la gamma del Wind a dues motoritzacions de gasolina i una sola definició d'equipament, que de sèrie inclou sis airbags, control d'estabilitat, regulador i limitador de velocitat, climatitzador manual, llandes de 16 polzades i kit antipunxades. Entre les opcions hi ha el climatitzador automàtic, sensors de pluja i d'encesa dels llums, tapisseria de cuir i seients calefactables, roda de recanvi i llandes de 17 polzades.

MOTORS: TCe 100.
1.149 cc (turbo). 100 CV i 152 Nm. Consum: 6,3 l/100 km. CO2: 145 g/km.
1.6-16V:
1.598 cc (atmosfèric). 133 CV i 160 Nm. Consum: 7,0 l/100 km. CO2: 165 g/km.
CANVI:
Manual, cinc marxes.
SUSPENSIONS:
Independent / Eix de torsió.
FRENS:
Discos ventilats 280 mm / Discos sòlids 240 mm.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
3,833/1,689/1,381 m.
DIÀMETRE DE GIR:
10,9 metres.
PREUS:
18.095 euros (TCe 100) i 19.305 euros (1.6-16V).

Detalls peculiars

Tot i les petites dimensions d'aquest vehicle, l'habitacle limitat a dues places garanteix l'espai als ocupants. Els seients són de tall esportiu, igual que els pedals (d'alumini). El Wind té detalls curiosos, com ara la visera translúcida que remata el quadre de rellotges (en dues tonalitats per escollir) o el doble sistema (convencional o corretja) per tancar les portes.

Volum constant

El maleter del Renault Wind té una capacitat de 270 litres, és a dir, ben poc menys que la d'un Clio. I això, independentment de si es circula amb el sostre posat o tret, ja que aquest queda plegat sobre l'espai del maleter. Criden l'atenció –i també comporten certes limitacions– les dues barres de reforç de les suspensions, que augmenten la rigidesa del vehicle.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.