Canals

«Crossover» en clau juvenil

Aquest és el distintiu del Juke, un model amb forta personalitat estètica, grans qualitats dinàmiques i nascut predestinat a triomfar

És reconeguda l'habilitat de Nissan per crear models que estèticament marquin les diferències. I amb el Juke els estilistes europeus de la marca japonesa tornen a situar el llistó molt amunt. Només caldrà esperar fins al mes d'octubre i començar a veure les primeres unitats al carrer per apreciar la personalitat del germà petit de l'elegant Murano –model que des del setembre també serà disponible amb l'esperat motor turbodièsel 2.5 dCi– i del Qashqai, un autèntic fora de sèrie en vendes.

Quan fa tot just dues setmanes que Nissan ens va presentar el Juke, se'ns va explicar que el crossover més petit de la família tindrà com a destinatari un públic eminentment jove. D'això no en tenim cap dubte, però hi afegiríem que no serà només qüestió d'edat, sinó també de l'esperit. I és que el Juke és tota una expressió de dinamisme. Una amalgama entre l'aspecte d'un SUV (vist des del davant o amb els dimensionats passos de rodes no en queda cap dubte) i un cupè (mireu-vos-el des del darrere o fixeu-vos en el camuflatge de les manetes de les portes posteriors), amb detalls com ara els llums principals evocant els dels cotxes de ral·lis dels anys seixanta i setanta o les òptiques posteriors en forma de bumerang. I a l'interior, un mateix segell diferenciador que s'expressa en el túnel central en forma de cos de moto, els vistosos recolzabraços de les portes o els indicadors visuals (quadre de rellotges i pantalla central multifunció).

Però en el Nissan Juke no tot es limita a una imatge bonica i seductora, sinó que també convenç del tot per la seva amplitud interior, la capacitat del maleter i el comportament sobre l'asfalt. Hi vam fer uns quants quilòmetres sobre les ràpides autopistes alemanyes i també en carreteres sinuoses, tant amb el motor més potent –en versió All Mode 4x4, canvi automàtic i suspensió posterior multibraç– com amb el turbodièsel (segons previsions aquest motor acapararà el 47% de les vendes, només una mica per damunt del 1.6i) i en qualsevol cas mereix nota molt alta. Se'l nota rígid, impecablement collat a l'asfalt, noble, amb balanceig ben discret si es té en compte que el punt de gravetat queda una mica elevat, còmode i, en definitiva, d'allò més agradable de conduir. I també àgil, punt que s'agraeix en circulació urbana. Res estrany si es té en compte l'adaptació aplicada a la solvent plataforma pels vehicles del segment B de l'Aliança Renault-Nissan. En aquest cas és més llarga, més ampla, més rígida i també més lleugera, amb un resultat final impecable.

MOTORS DE GASOLINA: 1.6i.
1.598 cc. 117 CV i 158 Nm. Consum: 6,0 l/100 km. CO2: 138 g/km.
1.6 turbo.
1.618 cc. 190 CV i 240 Nm. Consum: 6,9 l/100 km. CO2: 159 g/km.
MOTOR DE GASOIL 1.5 dCi:
1.461 cc. 110 CV i 240 Nm. Consum: 5,1 l/100 km. CO2: 134 g/km
SUSPENSIONS:
Independent/Eix de torsió (multibraç en la versió 1.6 turbo 4x4).
FRENS:
Discos ventilats/Discos sòlids.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,135/1,765/1,570 m.
PREUS:
De 16.250 euros (1.6i Visia) a 24.250 euros (1.6 turbo Tekna Premium 4x4).

Primer els de gasolina

Les primeres unitats que arribaran del Juke seran les 1.6i de gasolina (amb canvi manual o automàtic) i 1.6 turbo amb tracció simple (canvi manual) o total, amb transmissió automàtica. I a mitjan novembre estarà disponible la versió turbodièsel 1.5 dCi (des de 17.950 euros). Hi haurà quatre nivells d'equipament de sèrie, tots ells amb sis airbags i control d'estabilitat.

Capacitat variable

En configuració normal, el maleter del Nissan Juke ofereix un volum útil de 251 litres (830 amb els seients plegats i càrrega fins al sostre), repartits en dos nivells de profunditat. En el cas de la versió de 190 CV amb tracció total, la transmissió i la suspensió multibraç obliguen a eliminar el nivell inferior de càrrega i deixen la capacitat a partir de 207 litres.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia