Que n'és de «chic»

Citroën obre amb aquest model la seva línia d'automòbils distintius, per respondre als que busquen un tipus de cotxe per exhibir personalitat i estil propi. Ben segur que el DS3 no els decebrà

Més que dir que amb el DS3 Citroën inaugura una sèrie d'automòbils distintius de la qual més endavant també formaran part els DS4 i DS5, s'escauria més afirmar que aquest és el germà presumit del discret i alhora ben acreditat C3. Tota una manifestació de coqueteria, modernisme i estil chic per no passar mai desapercebut, que es perceben a primer cop d'ull en detalls com ara el sostre aparentment ingràvid –els pilars hi són, evidentment, però queden molt ben camuflats–, la forma d'aleta de tauró per separar les finestretes laterals, el frontal, de realització exquisida, i una paleta de colors que realcen, i de quina manera, tot el conjunt.

El DS3 és 6 centímetres més baix que el C3, respecte del qual varia mínimament en llargada i amplada i en espai interior i capacitat del maleter (285 litres en configuració normal). Tant les suspensions –més fermes– com la direcció –més directa i precisa– s'adiuen amb l'estil d'aquest cotxe, que arriba al mercat amb tres motors de gasolina i dos de turbodièsel i caixes de canvi manuals de 5 o 6 marxes, o automàtiques.

Un habitacle modern i espaiós

A banda dels detalls que li atorguen personalitat pròpia, l'estructura interior del Citroën DS3 és calcada de la del C3. Una fórmula que funciona perfectament per reflectir modernitat –el quadre d'instrumentació, amb tres quadrants cònics, n'és un exemple– i qualitat de materials i realització. I, sobretot, per esdevenir una referència en amplitud dins la seva categoria. El disseny del davantal fa guanyar espai per a les cames a la zona davantera, sense sacrificar una bona guantera. I els seients, de posició baixa, tenen el respatller una mica més prim del que és habitual, però això no afecta la bona subjecció del cos ni la comoditat.

El Citroën DS3 es comercialitza en tres nivells d'equipament, despenent dels motors. En qualsevol cas, sempre porta de sèrie sis airbags, control d'estabilitat, limitador de velocitat, llums de boira i comandaments de la ràdio al volant, regulable en altura i profunditat.

MOTORS DE GASOLINA: VTi 95. 1.397 cc. 95 CV i 135 Nm. Consum: 5,8 l/100 km. CO2: 134 g/km. VTi 120. 1.598 cc. 120 CV i 160 Nm. Consum: 5,9 l/100 km. CO2: 136 g/km. VTi 150. 1.598 cc. 156 CV i 240 Nm. Consum: 6,7 l/100 km. CO2: 155 g/km. MOTORS DE GASOIL: HDi 90. 1.560 cc. 92 CV i 230 Nm. Consum: 3,8 l/100 km. CO2: 99 o 104 g/km. HDi 110. 1.560 cc. 112 CV i 270 Nm. Consum: 4,4 l/100 km. CO2: 115 g/km. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 3,948/1,715/1,458 m. PREUS: De 15.100 euros (VTi 95) a 20.000 euros (HDi 110 FAP).

Al gust de cadascú

Ni més ni menys que 38 és el nombre de configuracions diferents de personalització que possibilita el Citroën DS3. Es poden combinar colors diferents entre el cos principal de la carrosseria i el sostre, i se'ls pot extrapolar dins l'habitacle o aplicar en llocs tan distints com ara la clau de contacte i el pom de la palanca del canvi. I també hi ha un ampli ventall de llandes, decoracions per al sostre, etcètera. Un assortiment que, igual que en el món de la moda, s'anirà enriquint amb noves tendències. Els concessionaris de Citroën disposen d'un sistema on cadascú pot configurar el DS3 que s'adigui més amb la seva personalitat, abans de fer-ne la comanda.

Qüestió d'estil

Un munt de detalls i també factors com ara el preu deixen clares les diferències entre el DS3 i el C3. I és que, tot i el seu parentiu, és una qüestió d'estil. Dos mons a part, destinats a conviure en el mateix segment però sense la més mínima possibilitat d'interferència.

Sèrie limitada

DS3 Racing és el nom d'una sèrie limitada a només 1.000 unitats. Realitzat conjuntament amb el departament de competició de Citroën, disposarà d'un motor 1.6 sobrealimentat i potència incrementada fins a 200 CV, i inclourà decoració i elements exclusius.

Imatge de marca

La línia DS és eminentment imatge de marca. Només cal considerar, per exemple, que el DS3 en versió WRC serà a partir del 2011 el cotxe de Citroën al mundial de ral·lis. Sense exigències mínimes, es preveu que aquest any se'n vendran 4.000 unitats en el mercat estatal.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.