Menut però molt capaç

Net, silenciós, àgil, molt barat de mantenir i concebut per realitzar múltiples feines dins la ciutat. Així és l'Urban+, la conjunció entre una minúscula tractora elèctrica i una gran varietat de semiremolcs

És allò de veure per creure. I és que expressat en paraules resulta difícil assimilar tot el que pot arribar a fer l'Urban+, un vehicle de corrent altern patentat per la marca catalana Grau Maquinària i concebut per intervenir en una gran diversitat de feines en nuclis urbans. La tractora és un quadricicle elèctric de dues places, amb xassís prou robust per admetre un motor tèrmic i dimensions minúscules –3 metres de llargada per 1,10 d'amplada i 2 d'altura– fabricat per la firma francesa Goupil. I a partir d'aquí, una trentena de semiremolcs articulats ideats per Joan Grau, de tota mena, diferents dimensions i fabricats en exclusiva per Remolcs Sañé. Són intercanviables, si convé ajustables en altura i s'acoblen a la tractora en menys de dos minuts i sense cap esforç físic mitjançant el sistema cinquena roda, com en les tractores de gran tonatge.

Per una inversió d'entre 20.000 i 30.000 euros que costa la tractora i d'entre 4.000 i 15.000 euros segons el tipus de semiremolc, es disposa d'un vehicle absolutament silenciós, no contaminant i molt barat de mantenir. Al cost de la recàrrega de bateria –es pot quantificar en 1 euro–, només s'hi ha d'afegir el de reposició de pneumàtics, pastilles de fre i aigua destil·lada per a les bateries. L'Urban+ és capaç de realitzar múltiples tasques, com ara de transport –pot carregar 600 quilos i alhora remolcar-ne 1.400–, neteja o manteniment dins la ciutat.

Agilitat inversemblant.

Amb l'avantatge, tant per les seves petites dimensions com per la sorprenent maniobrabilitat –amb semiremolc incorporat gira en només cinc metres–, que entorpeix mínimament la fluïdesa del trànsit i es pot moure com si res pels carrers més estrets, sovint inaccessibles pels camions. L'Urban+ és pràctic i molt rendible, perquè se'n pot treure un gran profit. I, a més, es pot conduir amb el permís B i per a la majoria d'utilitzacions al xòfer no li caldran ajudants.

El sistema d'obertura de portes facilita al màxim l'accés i la sortida de la cabina, que destaca per l'àmplia superfície dels vidres. La velocitat del Urban+ està limitada a 40 km/hora. I les bateries proporcionen una autonomia d'uns 100 quilòmetres i es recarreguen totalment en unes 10 hores.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.