Amb passaport europeu

L'estètica actualitzada, un habitacle més qualitatiu i ergonòmic i un tacte de conducció clarament evolucionat constitueixen la targeta de presentació de l'Auris 2010, un model fonamental per a Toyota

Quan l'any 2007 Toyota va presentar l'Auris, el va definir com un model concebut per a tot el món. I ara la marca japonesa l'ha adaptat al gust del públic europeu, millorant-ne la dinàmica de conducció a partir d'una suspensió més ferma i una direcció més lineal. Tot això embolcallat dins una nova estètica externa i acompanyat de diferents canvis dins l'habitacle.

El denominat Auris 2010 és 2,5 cm més llarg, resultat dels retocs en el disseny de la part davantera i posterior. L'aspecte contundent que presentava el frontal del seu antecessor ha deixat pas a unes línies molt més suaus i estilitzades, que afegides al nou disseny de la graella i les òptiques el fan semblar més baix i més ample. Una sensació que també es percep quan se'l contempla des del darrere.

Dins l'habitacle –que amb la distància entre eixos invariada manté les mateixes cotes– s'han aplicat noves tapisseries i materials de superior qualitat i de tacte més suau al davantal. També s'ha canviat el volant –multifunció i planer a la part inferior–, la palanca del fre de mà és més horitzontal i el reposabraços, més elevat. I el quadre de comandaments és més clar i de més bon llegir.

Motors coneguts i canvi de sis marxes

Les millores que Toyota ha aplicat en les suspensions i la direcció, que gira completament en 2,9 voltes del volant, es noten, i l'Auris 2010 manifesta un bon aplom sobre l'asfalt, menor balanceig en els revolts i un satisfactori tacte general de conducció. Pel que fa als motors, són ben coneguts. Actualment n'hi ha dos de gasolina –1.33, amb sistema Stop/Start, i 1.6, amb doble reglatge de vàlvules– i els turbodièsel 1.4 i 2.0, amb filtre de partícules.

Tots disposen de la tecnologia Toyota Optimal Drive, que els fa ser més eficients i menys contaminants. La mitjana d'emissions de CO2 és ara de 137 g/km (l'any 2008 era de 152 g/km) i les previsions apunten que a finals de l'any que ve baixaran fins a 125 g/km. Els quatre motors van associats a un canvi manual de sis marxes. L'1.6 de gasolina i l'1.4 dièsel poden incloure la transmissió automàtica Confort Drive, amb funció manual seqüencial, palanques al volant i tres programes de funcionament.

MOTORS DE GASOLINA: 1.33 VVT-i. 1.329 cc. 99 CV i 128 Nm. Consum: 5,9 l/ 100 km. Emissions CO2: 136 g/km. 1.6 Valvematic. 1.598 cc. 132 CV i 160 Nm. Consum: 6,6 l/100 km. CO2: 152 g/km. MOTORS DE GASOIL: 1.4 D-4D. 1.364 cc. 90 CV i 205 Nm. Consum: 4,7 l/100 km. Emissions CO2: 124 g/km. 2.0 D-4D. 1.998 cc. 126 CV i 310 Nm. Consum: 5,2 l/100 km. Emissions CO2: 138 g/km. SUSPENSIONS: McPherson/Eix de torsió. FRENS: Discos ventilats / Discos sòlids. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,245/1,760/1,515 m. PREUS (5 portes): De 16.600 euros (1.33 Live) a 22.150 euros (2.0 D-4D Advance). 600 euros menys en carrosseria de 3 portes.

I a l'estiu, l'híbrid

Toyota anuncia per al mes de juny l'arribada de l'Auris Hybrid Synergy Drive (HSD), és a dir, la versió híbrida d'aquest model. Una interessant primícia dins el segment C, al qual pertany. La marca japonesa s'ha proposat que a finals d'aquesta dècada tota la gamma de models que comercialitzi a Europa tingui una versió híbrida. Presentat aquest mateix mes al Saló de Ginebra, l'Auris HSD conjunta un motor de gasolina 1.8 VVT-i amb un propulsor elèctric de 60 kW, alimentat per una bateria d'hidrur de níquel. Aquesta combinació rendeix 136 CV amb unes emissions de CO2 inferiors a 99 g/km. En mode elèctric, el Toyota Auris HSD pot recórrer fins a dos quilòmetres a una velocitat màxima de 50 km/h.

Quatre nivells

El Toyota Auris 2010 està disponible en carrosseries de tres i cinc portes i quatre nivells d'equipament. De sèrie, el Live té quatre airbags, volant multifunció (ajustable en altura i profunditat), aire condicionat i ràdio CD amb MP3 i connexió USB. L'Active hi afegeix tres airbags més, controls d'estabilitat i tracció per als motors 1.6 i 2.0 D (opcionals per als altres dos propulsors), llums de boira i llandes d'aliatge. Al capdavant hi ha l'Advance, amb climatitzador dual, sensors de pluja i d'encesa dels llums, clau intel·ligent i Bluetooth. La novetat és la definició TS, creada per fer més atractiu l'Auris al públic jove i estructurada en els motors de gasoil. Està dotada de llandes de 17 polzades, deflector posterior i altres detalls estètics.

Preus invariats

Les millores que presenta l'Auris 2010 i el superior equipament de sèrie no repercuteixen en el preu, pràcticament invariat respecte del seu antecessor. Per a les versions 1.33 VVT i 1.4 D-4D Active i TS, Toyota ofereix com a opció el pack que formen el climatitzador dual, el Bluetooth i el denominat Full Connect Audio System (300 euros). I per a les versions Advance 1.6 i 2.0 D-4D hi ha el pack Premium (1.800 euros), amb llums de xenó, tapisseria Alcántara i visor de la càmera d'aparcament inclòs en el retrovisor electrocromàtic.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.