Qüestió d'estil

Diferent i diferenciador. Així és el Nissan Cube, un cotxe dirigit a un públic d'estil inconformista i jove de caràcter, que arriba a Europa avalat per un gran èxit de vendes al seu país d'origen

Parlar ara i aquí del Cube, és referir-nos a un model estètica trencadora i amb detalls gens convencionals, dels quals la porta posterior amb pilars asimètrics és un bon exponent. Un cotxe eminentment urbà i dirigit a un públic jove –d'edat o caràcter– amb personalitat i estil; aquell tipus de gent que passa del que diran els altres i a qui, de fet, satisfarà que quan hi circuli pel carrer se'l vegi a través de les finestretes davanteres com si fos dins un marc de fotos. A Europa, la filosofia diguem-ne classista del Cube –Nissan preveu vendre'n 1.000 unitats a l'any al mercat estatal– difereix radicalment de la del Japó, on des de l'any 1998 se n'han venut un milió d'unitats.

El Nissan Cube que s'ha començat a comercialitzar aquí aquest mes és la tercera generació d'un model en el qual les formes corresponen d'allò més bé al nom i al qual ara s'han arrodonit els angles i s'han aplicat certes subtileses que fan que, com més se'l contempla, més chic se'l veu i més convenç. Ampli malgrat una llargada inferior als quatre metres i de gran sentit pràctic, comparteix plataforma amb el Note i de moment només és disponible amb el conegut motor 1.6 de gasolina, amb canvi manual o automàtic (1.000 euros més). Un motor molt fi de funcionament i amb el qual el Cube es defensa molt bé fora de la ciutat.

Concebut per sentir-se relaxat i a gust

Es diu que per concebre l'interior del Nissan Cube, Tadamasa Hayakawa, el seu creador, es va inspirar en la idea de conjuntar els efectes sedants d'un sofà i un jacuzzi. I el resultat certifica que el dissenyador japonès va aconseguir perfectament el que es va proposar: dotar d'un màxim confort un entorn d'allò més sedant. L'evocació de l'aigua, en forma de gotes o ondulacions és constant dins l'habitacle del Cube. Es percep en el disseny de la meitat superior del davantal i en detalls com ara les manetes d'obertura de les portes, i arriba a la seva màxima expressió en la tapisseria del sostre i en la cortina translúcida i amb textura de paper d'arròs –també n'hi ha una altra de completament opaca– del sostre de vidre.

Un conjunt de detalls que expressen l'atmosfera serena en què viatgen el conductor i els passatgers del Cube. Propietat en la qual també hi té molt a veure la finesa amb què treballa el motor de gasolina construït completament amb alumini i que forma part d'un conjunt mecànic que Nissan ha adaptat segons els requisits del públic europeu en aquest cotxe procedent del Japó.

Si els materials i l'entorn dins el Nissan Cube mereixen nota alta, els detalls referents al sentit pràctic no queden precisament curts. En són una bona mostra les fixacions intercanviables per a bosses o objectes i els 24 centímetres d'ajustament longitudinal de la banqueta posterior, ideal per si cal guanyar més espai dins el maleter.

MOTOR: 1.598 cc. 4 cilindres. 16 vàlvules. POTÈNCIA: 110 V a 6.000 cc. PARELL: 153 Nm a 4.400 rpm. CANVI: Manual, cinc marxes. SUSPENSIONS: McPherson/Eix de torsió. FRENS: De disc a les quatre rodes. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 3,980/1,695/1,670 m. PES: 1.250 kg. DIÀMETRE DE GIR: 10'2 metres. DE 0 A 100 KM/H: 11,3 segons. VELOCITAT MÀXIMA: 175 km/hora. CONSUM MITJÀ: 6,6 l/100 km (gasolina 95). EMISSIONS DE CO2: 151 g/km. DIPÒSIT COMBUSTIBLE: 52 litres. PREU: 16.950 euros.

Màxim equipament

El Cube només es comercialitza en la versió Tekna, la més completa de Nissan en equipament de sèrie. Inclou sis airbags, control d'estabilitat i llums de boira. I també disposa de sostre solar Shoji, aire condicionat, mans lliures Bluetooth, connector MP3 i alçavidres elèctrics a les quatre portes. Segons els estudis de mercat realitzats per Nissan, la major part del públic decidirà pagar 1.200 euros més i gaudir del denominat Pack Urban, que comprèn climatitzador, sensors de pluja i d'encesa dels llums, llandes d'aliatge i clau intel·ligent amb botó d'engegada i aturada del motor. I afegint-hi 800 euros més, navegador i càmera posterior d'aparcament.

Mana el detall

De l'atenció que Nissan ha dedicat a crear una atmosfera pròpia dins el Cube n'és un bon exemple el quadre d'instruments, amb il·luminació de tonalitat diferent per al velocímetre i el compta-revolucions. La pantalla permet una lectura perfecta, sigui quina sigui la llum exterior.

Motor de gasoil

La gamma del Cube s'ampliarà a partir de la primavera amb el motor turbodièsel 1.5 dCi, amb filtre de partícules, 110 CV i canvi manual de sis marxes. El preu anunciat és de 18.550 euros (Tekna). Es preveu que aquest propulsor acapararà el 40 per cent de les vendes.

El toc personal

Nissan té un assortiment d'accessoris per al Cube, tant de tipus pràctic com estètic. En formen part unes petites estores estratègicament situades per evitar que llisquin els objectes desats sobre el davantal o els diferents models de decoració, per personalitzar la carrosseria.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.