El Mini segueix creixent

Al final de l'estiu arribarà el Mini Countryman. Amb aquesta variant de filosofia «crossover», el Mini supera per primera vegada els quatre metres de llargada i té una carrosseria de quatre portes

Mini presentarà la setmana que ve al Saló de Ginebra la quarta variant de la seva gamma, denominada Countryman. Comparteix l'inconfusible estil i el comportament dinàmic del model original, però en aquest cas canvia la filosofia. I és que per primera vegada en la seva història, el Mini supera els quatre metres de llargada –en concret, arriba fins a 4,097 m– referència que l'allunya molt del model de base (3,70 m) i l'acosta força més a la versió Clubman (3,90 m). I també és el primer Mini amb quatre portes, a més de la contraporta posterior de gran angle d'obertura. Tot això configura una atractiva simbiosi entre el Mini original i un autèntic crossover, categoria a la qual la marca propietat de BMW associa la seva més recent creació, directament derivada del sorprenent Beachcomber Concept presentat el mes passat al Saló de Detroit.

AL final de L'estiu.

Es preveu que les primeres unitats del Countryman comencin a circular el mes de setembre d'aquest any, tot i que les comandes es podran formalitzar des de força abans. Mini informa que la denominació d'aquest model podrà variar en segons quins països i anticipa que es vendrà amb cinc motors diferents, tres de gasolina amb tecnologia Valvetronic i dos turbodièsel amb common rail i turbocompressor de geometria variable, amb potències entre els 90 CV de l'One D i els 184 CV del Cooper S.

Tant aquesta última versió com la més potent de gasoil (Cooper D, de 112 CV) podran disposar, opcionalment, de la tracció total permanent Mini All4, una altra novetat reservada al Countryman. Un diferencial central distribuirà la força entre els dos eixos, que anirà des del repartiment a parts iguals en condicions normals fins al 100% a un sol eix en funció de les circumstàncies.

Al gust del consumidor.

De sèrie, el Mini Countryman té l'habitacle configurat en quatre places. Entre els seients, el denominat Mini Centre Rail substitueix la clàssica consola central convencional i possibilita diferents combinacions enfocades cap al sentit pràctic. Opcionalment i sense cost addicional, els dos seients posteriors podran ser substituïts per una banqueta de tres places, amb inclinació independent del respatller i abatibles. En aquest cas, els 350 litres de capacitat del maleter en configuració normal s'incrementen fins als 1.720 litres.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.