Autèntica gamma alta

La tercera generació de l'Audi A8 arribarà el mes de març. Aquesta berlina de luxe millora la seva antecessora tant en tecnologia com en dimensions i en detalls que expressen un gust exquisit

El nou Audi A8 arriba per substituir la generació que es comercialitza des de l'any 2003 i que ha anat estant posada al dia. Respecte del seu antecessor, el nou A8 és més llarg –també de distància entre eixos– i més ample, la qual cosa representa més amplitud per als passatgers dins l'habitacle i un volum superior (510 litres) per al maleter. Audi segueix manifestant la seva experiència (15 anys aplicant el mètode ASF, Audi Space Frame) en les carrosseries d'alumini. La d'aquest A8 pesa només 231 quilos, un 40% menys que si fos d'acer, mentre que la rigidesa a la torsió s'ha incrementat un 20%.

Pel que fa a la mecànica, aquest A8 arriba amb motors 4.2 FSI i TDI, tots dos amb injecció directa del combustible i associats amb el nou canvi automàtic Triptronic de vuit marxes. La tecnologia d'eficiència aplicada a aquest conjunt, com ara la innovadora gestió tèrmica o el sistema de recuperació d'energia, ha permès guanyar potència i parell i, alhora, disminuir el consum de combustible (entre un 13 i un 22%) i, lògicament, les emissions contaminants.

Ambient refinat i d'allò més exclusiu

Audi s'ha proposat que els passatgers de l'A8 viatgin, ara més que mai, en primeríssima classe. D'aquí l'excel·lent filtratge acústic, la suspensió pneumàtica –que també aporta més agilitat i precisió en la conducció, i més seguretat–, la confortabilitat dels seients, el climatitzador de quatre zones independents o el sistema de so amb 10 altaveus.

Als que vulguin gaudir d'un ambient encara més exclusiu, Audi els ofereix, entre les múltiples opcions previstes per a aquesta berlina, la il·luminació ambiental que permet combinar entre tres tonalitats cromàtiques i així viatjar immersos en un entorn espectacular. I als sibarites del confort en la seva màxima expressió, la marca alemanya els reserva els seients ajustables (22 posicions per als davanters, 10 més que de sèrie) dotats de calefacció, ventilació i massatge d'intensitat regulable.

MOTOR DE GASOLINA 4.2 FSI: 4.163 cc. 8 cilindres. 372 CV i 445 Nm. Consum: 9,5 l/100 km. Emissions CO2: 219 g/km. MOTOR DE GASOIL 4.2 TDI: 4.134 cc. 8 cilindres. 350 CV i 800 Nm. Consum: 7,6 l / 100 km. Emissions CO2: 199 g/km. CANVI: Tiptronic, 8 marxes. TRACCIÓ: Total permanent Quattro. SUSPENSIÓ: Pneumàtica als dos eixos. FRENS: Discos ventilats a les quatre rodes. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 5,137/1,949/1,460 m. PREUS: 97.900 euros (4.2 FSI) i 95.800 euros (4.2 TDI).

L'innovador MMI

Entre les opcions disponibles per al nou A8 destaca l'innovador sistema MMI (Multi Media Interface) amb funció touchpad, que permet activar les funcions del navegador escrivint amb el dit els caràcters de les lletres sobre la pantalla. Però el MMI és molt més que això, ja que és capaç de llegir la ruta amb antelació, memoritzar-la, preveure situacions i assistir el conductor anticipant certes decisions. Entre les seves funcions també hi ha l'assistent de visibilitat nocturna i detecció de vianants i el sistema de seguretat pre sense, que, en cas de suposat risc detectat pels sensors del control d'estabilitat, activa els intermitents d'emergència, tensa els cinturons de seguretat i tanca les finestretes i el sostre corredís.

Tot amb LED

De sèrie, el nou A8 disposa de llums de xenó. Però dins el paquet d'opcions hi ha la possibilitat de canviar-los per uns fars de LED, als quals Audi qualifica com la solució més sofisticada d'aquest automòbil. Entre els seus avantatges hi ha l'eficiència i la qualitat del raig de llum.

Toc esportiu

Segons Audi, el nou A8 es manté com el cotxe d'orientació més esportiva entre les actuals berlines de luxe. Els braços de suspensió són d'alumini i la suspensió pneumàtica adaptativa amb control de la duresa dels amortidors és de sèrie, igual que la tracció total.

Més versions

Els primers mesos, el nou A8 estarà disponible només amb motors 4.2-V8 de gasolina o dièsel. Passat l'estiu arribarà la versió amb el propulsor 3.0 TDI de nou disseny i 250 CV (76.700 euros), i més endavant, la variant del mateix motor amb 204 CV i tracció davantera.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.