A l'estil clàssic

Renault iniciarà el mes que ve la comercialització del Fluence, la berlina de tres volums que rellevarà el Mégane Sedan. La gamma inicial constarà de tres motoritzacions

Amb 12 centímetres més de llargada i 3 d'amplada respecte del Mégane Sedan, que substituirà a partir del dia 15 de gener, el Renault Fluence s'acosta al Laguna i mostra bons arguments per competir en el mercat de les berlines tipus sedan. Una arquitectura que s'adiu amb el concepte clàssic de cotxe de tres volums sense que això suposi renunciar a un estil modern i un gran volum útil dins el maleter, en aquest cas 530 litres. Construït sobre la mateixa plataforma del nou Mégane i amb la mateixa distància entre eixos de la versió familiar (Sport Tourer, 4 cm més llarga), el Fluence ofereix en les places posteriors una habitabilitat comparable a la d'algunes berlines de dimensions superiors.

Fruit d'una inversió de 110 milions d'euros i amb perspectives de ser comercialitzat a més de 80 països, el Fluence arribarà al mercat estatal amb tres motoritzacions i dues definicions d'equipament. En gasolina hi haurà el propulsor 1.6-16 vàlvules de 110 CV, amb canvi manual de cinc marxes, mentre que l'oferta turbodièsel s'estructurarà en dues variants del motor 1.5 dCi: la de 85 CV (també amb canvi manual de cinc marxes) i la de 105 CV, en aquest cas amb turbo de geometria variable i sis marxes. Aquests dos motors de gasoil tenen homologat el mateix consum i emissions de CO2, que amb 119 g/km eximeixen el Fluence de l'impost de matriculació.

L'equipament de sèrie de la definició Expression inclou control d'estabilitat, sis airbags, aire condicionat, llums de boira, regulador de velocitat i ancoratges Isofix. Elements als quals la definició Dynamique n'afegeix d'altres, com ara climatitzador automàtic, sensor de pluja i encesa automàtica dels llums, targeta d'engegada sense clau, llandes de 16 polzades o radar de proximitat posterior. I, entre les opcions, hi ha els llums de xenó, el sostre panoràmic o el navegador Carminat Tom Tom.

Plans de futur.

Renault tindrà disponible més endavant la versió Sport Way –més exclusiva i d'aire més esportiu– i anuncia per a l'any 2011 la comercialització del Fluence elèctric, d'acord amb el compromís d'anar introduint una gamma de models totalment elèctrics (no híbrids) i de preu assequible.

MOTOR DE GASOLINA: 1.598 cc. 110 CV i 151 Nm. Consum mitjà: 6,5 l/100. Emissions CO2: 155 g/km. MOTORS DE GASOIL: dCi 85. 1.461 cc. 85 CV i 200 Nm. Consum mitjà: 4,5 l/100 km. Emissions CO2: 119 g/km. dCi 105. 1.461 cc. 105 CV i 240 Nm. Consum mitjà: 4,5 l/100 km. Emissions CO2: 119 g/km. SUSPENSIONS: McPherson/Eix flexible. FRENS: Discos ventilats de 280 mm / Discos sòlids de 260 mm. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,618/1,809/1,479 m. DIPÒSIT COMBUSTIBLE: 60 litres. PREUS: Des de 17.500 a 20.500 euros.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.