Fidel a la tradició

El nou Toyota Land Cruiser segueix responent al concepte de vehicle tot terreny amb totes de la llei. Ara amb presència més atractiva, interior més ergonòmic i tecnològicament superior

En una època en què hi ha qui opta per conceptes alternatius per atreure l'atenció i desmarcar-se de la competència, Toyota es manté ferma definint el nou Land Cruiser –a la venda des del mes passat– com un autèntic tot terreny. No fer-ho seria faltar a la tradició i, pitjor encara, renunciar a seguir fent bandera d'aquest vehicle que tant representa per a la imatge de la marca japonesa i en el qual s'han abocat grans esforços per desenvolupar-ne les capacitats tant en carretera com, sobretot, fora de l'asfalt.

El nou Land Cruiser ha crescut respecte del seu antecessor, 4,5 centímetres en la carrosseria de cinc portes i tres files de seients i 8,5 en la de tres, que manté la roda de recanvi a l'exterior. Però més que això, el que li dóna una superior aparença són els canvis externs: para-xocs davanter sobredimensionat, calandra i òptiques més modernes, passos de roda més integrats amb la carrosseria i una estètica posterior força més contundent. Tot plegat, complementat amb nous colors com ara el blanc perlat o el refinat blau abissal, gairebé negre.

Toyota també ha fet una bona feina dins l'habitacle, tant en ergonomia com en modernització. El volant és més gruixut i dóna més bona percepció de la direcció, i la palanca de les reductores ha passat a la història. I en la carrosseria de cinc portes, els seients de la segona fila són ajustables longitudinalment i els de la tercera es poden escamotejar. Pel que fa a seguretat, els airbags de cortina asseguren la protecció en les tres files de seients i també n'hi ha un per als genolls del conductor. Els frens, més grans, han guanyat efectivitat i es pot disposar de fars de xenó direccionals.

Immenses capacitats tot terreny

Si Toyota ens va proposar provar el nou Land Cruiser sobre un llarg recorregut fora de carretera repartit entre els Monegres i les Bárdenas Reales, amb sectors complicats tant pels forts desnivells com pel sòl trencat, fang i ferm inestable, és que n'està molt segura de les qualitats del vehicle. No només dinàmiques, sinó també del confort en una llarga estona en aquestes condicions. Com se sol dir, prova superada sense problemes. I per acabar d'esvair dubtes sobre les capacitats off-road, res com afrontar unes zones construïdes per temptar els límits en inclinació lateral o esprémer l'articulació de les rodes, fins a 57 cm les posteriors.

Més que conduir és allò de confiar en el cotxe i veure-ho per creure-ho. Allà on el conductor té algun dubte, intervé l'electrònica i el cotxe se'n surt com si res. El nou Land Cruiser gira completament en només 11,6 metres i pot afrontar inclinacions de fins a 42 graus, tant laterals com en pujada i baixada. I els 4,5 centímetres que ha guanyat al frontal li han incrementat l'angle d'atac: 32 graus.

MOTOR: 2.982 cc. 4 cilindres/16 vàlvules. Common rail i turbo intercooler. POTÈNCIA: 173 CV a 3.400 rpm. PARELL: 410 Nm a 1.600 rpm. TRACCIÓ: Total, permanent. SUSPENSIONS: Doble triangle/Barra de 4 braços. FRENS: Discos ventilats a les quatre rodes. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA (5 portes): 4,760/1,885/1,845 m. PES (5 portes): 2.080 kg. DE 0 A 100 KM/H: 11,7 segons. VELOCITAT MÀXIMA: 175 km/hora. CONSUM MITJÀ: 8,1 l/100 km. EMISSIONS DE CO2: 214 g/km. DIPÒSIT COMBUSTIBLE: 87 litres. PREU: De 38.400 euros (GX 3 portes) a 67.000 euros (Limited 5 portes).

Tant per tant, automàtic

Les versions del nou Land Cruiser amb transmissió automàtica de 5 marxes són 2.300 euros més cares que les corresponents amb canvi manual de sis velocitats. A part de més acceleració i menys consum de gasoil, la transmissió automàtica possibilita disposar d'ajudes electròniques com ara el Crawl Control (regulador de velocitat amb tres programes associat a les marxes reductores) i el Multi Terrain System (MTS), amb el qual, mitjançant uns selectors situats al volant, el conductor pot escollir entre quatre tipus de tracció (pedres, graveta, sorra i fang, i sots profunds).

Aquest sistema inclou quatre càmeres perifèriques amb què el conductor té una visió precisa i constant del terreny sobre el qual es mou. Una ajuda que s'agraeix especialment en les pujades de gran inclinació. Associada també a la transmissió automàtica hi ha la suspensió KDSS (Kynetic Dynamic Suspension System), que redueix el balanceig en circular sobre asfalt i desconnecta automàticament les barres estabilitzadores en les situacions més difícils en recorreguts fora de carretera.

El més exclusiu

Per al Land Cruiser també hi ha un motor de gasolina, el 4.0-V6 de 282 CV. Igual que el turbodièsel, ha guanyat prestacions respecte de l'anterior i ha baixat consum i emissions. Aquest propulsor configura la versió més exclusiva del model (73.600 euros) i només és disponible amb carrosseria de cinc portes.

Doble obertura

L'accés al maleter del Land Cruiser es pot fer aixecant només el vidre o bé obrint tota la porta. Això forma part de l'equipament comú de tota la gamma, igual que els set airbags, els llums de boira, l'engegada i aturada del motor sense clau, el climatitzador o el Bluetooth.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.