Visió panoràmica

L'innovador parabrisa Zénith, que augmenta notablement l'angle de visió, és un dels atributs del nou C3, model del qual Citroën també fa tota una expressió de modernitat i bon gust

Amb set anys d'existència dins un segment d'allò més diversificat i competit, al Citroën C3 li ha arribat l'hora de la renovació. I la marca francesa s'ha ben lluït en aquesta segona generació d'un model del qual declara haver-ne venut dos milions d'unitats. Una xifra certament respectable i una referència implacable per als objectius que ha d'assumir el nou C3. Amb aquesta exigència, és lògic que el guany de qualitat vagi força més enllà de la simple percepció visual, tant si se'l mira des de fora com dins l'habitacle, tota una expressió de bon gust i modernitat, a l'estil del que una mica més endavant mostrarà el més exclusiu DS 3.

El nou C3 manté la personalitat del seu antecessor, però alhora manifesta més dinamisme i contundència. Ha crescut nou centímetres de llargada i sis d'amplada (3,941 i 1,728 metres, respectivament) mentre que l'altura és pràcticament idèntica (1,524 m). I tot i l'increment de mides, és més lleuger. Però el que més crida l'atenció és la possibilitat de disposar del parabrisa Zénith, que amb els seus 1,35 metres d'altura proporciona una visió panoràmica en determinats moments del dia i una gran sensació de llibertat.

Si bé Citroën manté el nou C3 per sota dels quatre metres de llargada –la tendència general és superar aquesta barrera– i tampoc li ha variat la distància entre eixos (2,46 m), l'amplitud dins l'habitacle ha anat a més. El disseny del davantal allibera espai per a l'acompanyant, sense que això obligui a prescindir d'una àmplia guantera. I el respatller més prim dels seients davanters i la seva posició més elevada ha permès guanyar espai als ocupants de la banqueta posterior. Pel que fa al maleter, manté els 300 litres de capacitat en configuració normal.

El nou C3 es començarà a vendre el mes de febrer al mercat estatal. En la presentació d'aquest model, Citroën no en va revelar els preus, que seran anunciats a principis de gener, igual que els equipaments.

A parts iguals entre gasolina i gasoil

En la primera fase de comercialització, la gamma del Citroën C3 s'estructurarà en vuit motoritzacions, repartides a parts iguals entre gasolina i turbodièsel i potències entre 60 i 120 CV. El canvi és manual de cinc marxes, amb l'única excepció del propulsor HDi 110, que en té sis. Pel que fa al VTi 120, també pot disposar d'un canvi automàtic de quatre relacions. El motor més auster i net és el HDi 90 FAP, amb una mitjana de consum per sota dels 4 litres/100 km i només 99 grams de CO2 per quilòmetre.

Citroën anuncia per a més endavant l'entrada en acció de nous motors dotats de la segona generació del sistema d'aturada i engegada automàtiques i associats amb caixes de canvis manuals pilotades. Segons la marca francesa, aquest conjunt possibilitarà emissions de només 90 g/km de CO2 en el cas dels motors turbodièsel, mentre que la nova generació de propulsors de gasolina de tres cilindres baixarà la xifra per sota dels 100 g/km.

MOTORS DE GASOLINA: 1.1i: 1.124 cc. 60 CV i 95 Nm. Consum: 5,9 l/100 km. Emissions CO2: 137 g/km. 1.4i: 1.360 cc. 75 CV i 118 Nm. Consum: 6,1 l/100 km. CO2:140 g/km. VTi 95: 1.397 cc. 95 CV i 135 Nm. Consum: 5,8 l/100 km. CO2: 134 g/km. VTi 120: 120 CV i 160 Nm. Consum: 5,9 l/100 km. CO2: 136 g/km. MOTORS DE GASOIL: HDi 70: 1.397 cc. 70 CV i 160 Nm. Consum: 4,2 l/100 km. CO2: 110 g/km. HDi 90: 1.560 cc. 90 CV i 215 Nm. Consum: 4,3 l/100 km. CO2: 110 g/km. HDi 90 FAP: 1.560 cc. 92 CV i 230 Nm. Consum: 3,8 l/100 km. CO2: 99 g/km. HDi 110 FAP: 1.560 cc. 112 CV i 270 Nm. Consum: 4,4 l/100 km. CO2: 115 g/km.

Conducció senzilla i còmoda

El nou Citroën C3 és un cotxe d'allò més racional i senzill de conduir. Aquestes van ser sensacions constants durant els més de 300 quilòmetres en tota mena de carreteres que vam recórrer amb la versió VTi 120 durant presentació d'aquest model a la premsa internacional. L'ajustament del volant en altura i profunditat fa que la posició de conducció sigui tan natural com còmoda. I la direcció, assistida elèctricament, té un grau de duresa òptim i una precisió correcta si es té en compte la suavitat –excessiva, pel nostre gust– de les suspensions, la posterior amb un nou eix deformable més lleuger i que també permet incrementar l'amplada de via.

La superior superfície del parabrisa i la consegüent absència del travesser superior no incideixen gens en la bona rigidesa de la carrosseria; conseqüència lògica de l'experiència de Citroën en aquest tipus de innovacions. La marca francesa també ha treballat en la insonorització i absorció de vibracions, triplicant la superfície de material absorbent dins el compartiment del motor i reforçant l'aïllament de les portes.

Molesta, el sol?

Per disminuir la incidència dels raigs del sol, la part superior del parabrisa Zénith té un tintat de degradació progressiva. Per si amb això no n'hi ha prou, el recobriment interior del sostre es pot desplaçar manualment cap endavant fins a quedar en una posició convencional.

Oïda musical

Als que tenen bona oïda musical, Citroën els proposa per al nou C3 el nou sistema d'alta fidelitat Hi-Fi System. Té una tercera via central, al mig del davantal, i una caixa amplificada de greus al maleter. El C3 també pot disposar del sistema de navegació My Way, amb cartografia de tot Europa i Bluetooth.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.