Cobreixen a Montgat la riera Sant Jordi i n'ultimen la urbanització

L'obra, una reivindicació històrica de la vila, s'enllestirà abans d'acabar l'any

Els primers treballs de cobriment de la riera Sant Jordi van iniciar-se en el tram més proper a l'autopista B-20 i al pont de Tiana l'octubre del 2007. El projecte s'havia d'executar en la seva totalitat en 15 mesos, però la inesperada duresa per excavar en alguns trams han impedit, entre altres factors, enllestir-lo fins fa unes setmanes. Malgrat aquest endarreriment, l'alcalde de la vila, Jordi Ràmia (PSC), s'ha mostrat molt satisfet per l'acabament d'aquest projecte, llargament desitjat i reivindicat durant molts anys. «Cobrir la riera és l'expressió d'un reconeixement a la feina feta per molta gent, veïns i polítics ja des del primer ajuntament democràtic», va dir Ràmia.

Els canals subterranis que han de conduir fins al mar la pluja que fins ara inundava el vial en superfície ja van instal·lar-se a finals de juliol i segons l'Ajuntament han respost satisfactòriament a les pluges caigudes fa unes setmanes. Acabats els treballs de canalització, ara només queda enllestir la nova urbanització del carrer, una actuació que es finança amb diners procedents del fons estatal d'inversió local i que el consistori estima que podria finalitzar-se a finals de novembre o principis de desembre. De fet, en els últims dies s'ha anat pavimentant el tram final de la riera i en aquest punt només queda instal·lar-hi la il·luminació i el mobiliari urbà. En el tram mitjà de la riera, des del carrer Ramón y Cajal fins a Donya Amadea, la reforma que encara queda per fer consistirà en l'asfaltatge i en l'adequació d'una vorera, la que toca a Badalona.

Un nou espai per als vianants

J.G.N.

La nova urbanització de la riera dóna prioritat al trànsit de vianants en el tram final, i reserva als trams superiors un ús més urbà. Per això, des del carrer Ramón y Cajal fins a la carretera N-II ja no es permetrà l'aparcament i només es podrà circular en un únic sentit de circulació a una velocitat molt reduïda i només a primera hora del matí. Després, el vial es tancarà als vehicles. Aquest disseny comporta la supressió d'una vintena de llocs d'aparcament, que ara l'Ajuntament ha decidit recuperar en altres punts situats a l'entorn: així, i seguint el model instaurat al costat de la plaça Mallorquines i al costat de l'estació de tren, a l'avinguda Mediterrània s'han habilitat una trentena de places en què l'estacionament serà gratuït durant 90 minuts, una restricció horària que no tindrà validesa de les vuit del vespre a les vuit del matí del dia següent. Tot i que la mesura ha despertat les queixes d'alguns residents de la zona, Ràmia l'ha defensat adduint que ajudarà a la «dinamització comercial» de la riera. «Qui vulgui aparcar el cotxe durant tot el dia, ho pot fer a l'altra banda de la via del tren», va proposar el batlle montgatí.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona