Urbanisme

Badalona arranjarà els vials que hi ha a l'entorn de les Tres Xemeneies

L'alcalde diu que treballaran per millorar la zona

Endesa, propietària dels terrenys, afirma que no ha rebut cap petició del consistori per cedir-los

L'alcalde de Badalona, Xavier Garcia Albiol, assegura que l'Ajuntament té previst arranjar els vials que hi ha a l'entorn de les Tres Xemeneies en resposta a una petició feta pels veïns de la Mora. Es tracta del barri més proper a la zona que fa frontera amb Sant Adrià de Besòs, que veuen que la zona, molt propera als seus habitatges, està cada cop més degradada, cosa que dificulta i fa perillós el pas de vianants i vehicles.

A aquesta demanda s'hi suma la petició del grup municipal de CiU, que ha instat l'Ajuntament a reclamar la cessió avançada dels vials propers a les antigues instal·lacions de la central tèrmica on hi ha les mítiques xemeneies, propietat d'Endesa. Segons CiU, “l'estat de degradació de l'entorn, especialment del carrer Eduard Maristany, requereix una intervenció urgent”.

El president del grup de Convergència, Ferran Falcó, considera que “la situació ideal seria que Endesa efectués les actuacions de millora de l'entorn de manera immediata i a càrrec del seu pressupost”. Per això demana a l'Ajuntament que faci les obres necessàries per garantir la seguretat viària a la zona i que posteriorment ho repercuteixi a la companyia“quan es desenvolupi el planejament pendent de tramitar”.

Abans de l'estiu

L'alcalde assegura que s'han iniciat les converses amb Endesa. “Estem treballant per poder tenir les millores dels vials fetes abans del proper estiu”, ha avançat Albiol, que afegeix que la idea seria signar un conveni de cessió d'una part dels terrenys que permetés l'ampliació del tram del carrer d'Eduard Maristany a l'altura de la central tèrmica.

Es tracta d'una via molt estreta de doble sentit i amb paviment en mal estat que, a més, té unes voreres de pocs centímetres d'amplada, plenes de males herbes i amb alguns pals d'electricitat on amb prou feines pot passar un vianant. El tram, que enllaça amb el port de Badalona i el final del passeig Marítim de Badalona urbanitzat, transcorre paral·lel a la via del tren i al mar. És per això que cada cop és més utilitzat per ciclistes, corredors i persones que surten a caminar.

Albiol assegura que en un principi està previst que l'Ajuntament assumeixi els costos de les obres de millora i que s'instal·li una tanca protectora entre el carrer d'Eduard Maristany i el recinte de les Tres Xemeneies que seguirà el procés de desmantellament tal com està planificat.

Sense petició formal

Endesa, titular dels terrenys, confirma que no ha rebut cap petició formal de cessió avançada de cap franja de terreny, un tràmit necessari perquè es puguin fer els arranjaments dels vials que l'alcalde de Badalona ha anunciat que farà. Asseguren que tan bon punt la rebin, l'estudiaran.

LA FRASE

Estem treballant per poder tenir les millores dels vials fetes abans del proper estiu
Xavier Garcia Albol
Alcalde de Badalona

LA DATA

20.11.2012
comença el desmantellament
de les centrals tèrmiques ubicades al recinte de les Tres Xemeneies.

Desmantellament en procés

Les obres de desmantellament de les centrals tèrmiques de Badalona i Sant Adrià, que han de permetre alliberar el terreny que hi ha a l'entorn de les Tres Xemeneies segueix en procés i, segons fonts d'Endesa, no estarà del tot acabada fins d'aquí uns anys. L'activitat de la central va cessar el març del 2011 i a finals del 2012 va començar el procés de demolició del conjunt. Ara es fa evident que la majoria d'edificis que albergaven les instal·lacions de la central ja han anat a terra però a l'interior es continua treballant en l'enderroc. Un cop acabat, l'únic que està previst que quedi en peu son les colossals xemeneies que fan 200 metres d'alt i que s'han convertit en un símbol del passat industrial en plena façana marítima. L'Ajuntament de Sant Adrià de Besòs, municipi on estan ubicades, va engegar un procés participatiu per decidir quin havia de ser el seu futur. Els veïns que van participar a la consulta van apostar majoritàriament per mantenir-les i així s'ha fet. El que falta per definir a hores d'ara és quin serà el seu ús final, un cop acabi tot el desmantellament del conjunt.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona