Argentona torna a demanar que es canviï el traçat de la línia orbital

Després d'aconseguir que el traçat de la línia orbital no passi pel marge esquerra de la riera i que no «trinxi» els veïnats de Sant Jaume de Traià i la Pujada, l'Ajuntament d'Argentona té previst demanar que es modifiqui de nou aquest traçat a l'entrada i sortida del municipi. El regidor d'Urbanisme, Xavier Collet (Tots per Argentona), va explicar ahir que les al·legacions que estudien presentar preveuen que a la part nord, al veïnat dels Pins, es proposi desplaçar el tren a l'altre costat de l'autopista per no afectar un conjunt de masies. A la zona sud, l'Ajuntament vol moure lleugerament el traçat per evitar que el pas de la via no afecti algunes propietats. L'anunci de la presentació d'aquestes al·legacions es va fer ahir en una reunió que va aplegar Mataró i els municipis del seu entorn amb l'objectiu d'establir lligams i impulsar estratègies conjuntes al voltant de projectes d'abast supramunicipal. En aquest cas, el motiu de la trobada era parlar de les reserves de sòl per a la implantació de la futura línia orbital.

Una de les dues al·legacions d'Argentona, segons van admetre tant el regidor Xavier Collet com el seu homònim a Mataró, Ramon Bassas (PSC), també afecta la capital i per aquest motiu els dos ajuntaments estudiaran conjuntament la proposta per veure si és possible arribar a un acord i fer més pressió a la Generalitat.

Les Cinc Sènies

Una altra de les qüestions que es van posar sobre la taula i que afecten Mataró és que la futura línia ferroviària s'endinsarà també per la zona agrícola de les Cinc Sènies. En aquest sentit, el regidor Ramon Bassas va defensar la necessitat de fer compatible l'arribada d'aquesta gran infraestructura amb la preservació de l'espai agrari i la seva reactivació. Una de les al·legacions pretén que en lloc de soterrar només una part es faci al llarg de tot el seu recorregut per les Cinc Sènies i que l'impacte sigui el mínim possible. D'altra banda, un altre dels aspectes que es volen mirar, pel que fa a Mataró, és la necessitat de rebaixar l'afectació urbanística de l'espai que queda com a reserva de sòl per fer passar la via del tren.

LA FITXA

XAVIER COLLET
regidor d'urbanisme d'argentona
«En les al·legacions que estudiem presentar comptem, a més, amb el suport de la majoria dels propietaris de sòl afectats»


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona