Urbanisme

El carrer de Girona, a Sant Feliu, a punt per reobrir al trànsit reformat del tot

Aquesta setmana ja hi han completat l’asfaltat i només resta senyalitzar canvis i preparar la retirada del cablat aeri

Els vehicles hi passaran dimecres o dijous

La reforma del carrer Girona, a Sant Feliu de Guíxols, és a punt d’enllestir-se i el vial reobrirà al trànsit “entre dimecres i dijous”, segons va avançar ahir el regidor d’Urbanisme, Josep Saballs, un cop enllestits els darrers retocs de senyalització i la preparació de la retirada del cablat aeri de llum i telèfon, pendent abans de final d’any.

L’obra, que va arrencar a mitjan gener amb una durada prevista de set mesos, s’ha endarrerit. Però el govern local no obvia els gairebé dos mesos d’aturada per la Covid-19, que hi han influït, i Saballs hi veu un problema menor perquè hi han introduït canvis i millores no previstes. Per exemple, per ampliar l’illa de vianants del centre i incloure-hi el tram inicial del carrer Joan Maragall entre Girona i Algavira, o la renovació del tram més pròxim a la rambla Portalet, millorat fa pocs anys però que desentonava amb el nou disseny i el de la rambla.

El preu de l’obra, tot i les millores, no s’encarirà gaire respecte als 761.867 euros de l’adjudicació, “perquè per l’altre costat hi ha hagut pocs imprevistos”. També restarà pendent una petita actuació de reforma del tram del carrer del Sol, on adequaran voreres antigues abans no acabi l’any. Entre els serrells, també acabaran de plantar arbres i posaran un banc a la nova placeta que ha sorgit a la cruïlla amb Eres i la rambla Generalitat, pensada com a zona de descans per a vianants al final de la pujada.

Més enllà d’algunes queixes de comerciants per l’impacte de la pacificació del tram més pròxim a la rambla Portalet entre juliol i agost, i la molèstia dels dos mesos d’obres aturades amb el carrer a mig fer, Saballs destacava la “paciència” i “satisfacció” dels veïns i comerciants, que feia anys que reivindicaven la millora de l’eix. Ara, però, la preocupació és que els cotxes i motocicletes no hi corrin massa, cosa que miraran d’evitar amb control policial i, potser, càmeres.

LA XIFRA

761.897
euros
–sense l’IVA– va ser el preu d’adjudicació dels treballs, que es revisarà però no hauria de variar gaire per les millores

LA DATA

13.01.20
van començar
les obres, amb un termini de set mesos que s’ha allargat fins a final de mes per la Covid-19 i els canvis introduïts, però escurçat si es té en compte els dies que s’hi ha treballat

Joan Maragall canviarà de sentit

Per pacificar el centre, després de l’eliminació del circuit des del carrer Joan Maragall cap a la rambla Portalet, el govern local ha optat per canviar de sentit tot el tram fins al carrer Indústria, que ara serà de sortida per restar pressió de trànsit a l’àmbit. Pel que fa a Girona, es restringirà al pas de vehicles pesants. Malgrat això, el passatge Nou de l’Algavira –a tocar de Correus– passarà a ser una zona on es tolerarà la càrrega i descàrrega de mercaderies en hores de feina.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona