Urbanisme

Guanyem qüestiona tant el projecte com el resultat de la reforma del carrer de la Creu de Girona

Denuncia que l’equip de govern de Girona “no ha respectat” les propostes dels tècnics i identifica “deficiències greus” que fan que “es mantingui la perillositat”

Guanyem va qüestionar ahir tant el projecte com el resultat de la reforma del carrer de la Creu de Girona per fer-hi un camí segur a l’escola Masmitjà, una obra que afronta aquests dies la recta final. El grup municipal va fer públic ahir un informe que ha elaborat sobre aquest tema, en què denuncia que l’equip de govern “no ha respectat les propostes dels tècnics ni escoltat els veïns” a l’hora de fer el projecte i que el resultat final presenta “nombrosos defectes” i “deficiències greus” que fan que Guanyem conclogui que l’obra, que ha costat 202.586 euros, “no millora la seguretat ni la salut dels vianants i manté situacions perilloses”.

El projecte

Guanyem compara a l’informe les dues opcions de reforma que va proposar el 2017 un equip d’especialistes contractats per l’Ajuntament amb la proposta que s’ha executat. La primera opció que es va proposar plantejava mantenir els dos carrils de circulació de vehicles però fets en ziga-zaga per reduir la velocitat, reduïa el nombre d’aparcaments i afegia 2,5 metres de carril bici. La segona “anava molt més enllà”, destaca el grup municipal, i proposava mantenir un sol carril de circulació, suprimir tota la zona blava, i deixar així molt més espai per als vianants, i construir un carril bici de 3 metres. “El govern ha optat per fer una versió poc atrevida de l’opció 1: es treu molt poc espai als cotxes, els vianants guanyen molt poques zones transitables i es mantenen algunes situacions de perillositat”, denuncia Guanyem en l’informe, en què també assenyala que només s’han fet dos passos de vianants nous, en lloc dels tres que es recomanaven. “El govern de Madrenas va escollir la proposta menys sostenible, segura i atrevida i, a més, la va aigualir per por de treure places d’aparcament de zona blava”, critica la regidora Cristina Andreu, que afirma que “modificar el projecte amb intervencions desaconsellades pels mateixos experts ha provocat deficiències greus que demostren que no s’ha assolit l’objectiu de fer un camí escolar segur”.

El resultat

Guanyem identifica com a situacions de perillositat que es mantenen el fet que “els cotxes aparcats davant alguna de les noves illetes protectores dificulten la visibilitat dels nens si van sols; l’estop que s’avançarà a l’altura del carrer Francesc Ciurana provoca que els cotxes s’aturin al mig del carril bici, i els vehicles de motor continuen circulant a alta velocitat”. Altres problemes observats per Guanyem són “l’augment d’embussos” perquè la parada de bus o els cotxes que aparquen a banda i banda bloquegen l’únic carril de circulació (una situació que, segons afirmen, els tècnics havien recomanat evitar) i les dificultats per maniobrar dels camions de la neteja i dels busos en girar en alguns xamfrans.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona