Problemes amb el terreny obligaran a licitar altre cop l'obra de l'autovia A-7 a Vandellòs

El tram del coll de Balaguer s'endarrerirà uns mesos més, i els de Mont-roig i Tarragona també s'ajornen fins entrat l'estiu

Els problemes per la inconsistència dels talussos van sorgir durant l'execució de l'obra, i els tècnics ja van intentar fer una modificació del projecte per estabilitzar-los, fins al punt que a principi d'enguany asseguraven que la situació estava gairebé resolta i que es podria tancar fins i tot durant el primer trimestre. A l'hora de la veritat, però, el problema ha estat més greu del que es pensava i ara caldrà redactar un projecte nou, que haurà d'incloure per exemple xarxes especials per evitar-hi esllavissaments, que encara no té calendari però que amb tota seguretat comportarà un important endarreriment, d'alguns mesos més.

13 milions pel cap baix

Tampoc té encara un cost definit, tot i que fonts properes reconeixen que només s'està obligat a fer un nou projecte quan el pressupost del vell es desvia més d'un 40%. I el tram entre l'Hospitalet i Vandellòs –que té 7,3 quilòmetres i es va començar al març del 2006– tenia un pressupost inicial de 32,8 milions d'euros. O sigui, que l'obra suplementària pel cap baix podria costar uns 13 milions més, per als quals ara es busca consignació en algun forat dels pressupostos estatals. De moment les obres no s'hi han aturat, però sí que previsiblement s'alentiran en aquest tram, mentre s'espera el projecte definitiu.

Miami també es retarda

Tot i que en menor mesura, el tram anterior en construcció –entre Mont-roig i l'Hospitalet– també s'endarrerirà sobre l'última previsió que l'Estat havia anunciat oficialment al febrer –fins llavors s'havia apuntat el març com a data per a l'estrena–, que era que s'obrís abans de Sant Joan. Tot i que «s'hi està accelerant el ritme» –avui mateix, tot el dia, es preveuen afectacions per donar pas alternatiu al trànsit entre els quilòmetres 1.119 i 1.120 de l'N-340, per col·locar tanques viàries i elements de senyalització a l'autovia–, Foment no preveu ara que es pugui posar en servei «abans de les vacances d'agost». O sigui, que la conflictiva travessera de Miami Platja no quedarà deslliurada fins ben entrat l'estiu. Les mateixes fonts oficials, de fet, recorden que obrir aquest tram és el principal objectiu ara mateix, per evitar les grans cues que s'hi formen per vacances, i per això relativitzen l'endarreriment de l'altre, ja que «l'Hospitalet ja té variant, i no corre tanta pressa».

Aquesta solució, això sí, obligaria a habilitar una sortida forçosa provisional semblant a la que hi ha ara a la carretera de Mont-roig, i podria provocar, com passa ara, retencions a la rotonda d'accés, on s'ajuntaria el trànsit que ve del Baix Ebre per l'N-340 i el que ve de la Ribera per la C-44, amb l'afegit que per aquesta hi solen passar camions amb matèries perilloses. L'Ajuntament de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant ja s'ha queixat diverses vegades sobre l'estat d'abandó i les deficiències que presenta la via, que s'uneix al fet que l'accés a l'AP-7 des de la C-44 té un revolt molt pronunciat i amb la visibilitat reduïda, fet que hi ha provocat molts accidents els últims anys. De moment, però, ni aquest Ajuntament ni el de Mont-roig han rebut cap notificació oficial de la idea d'obrir només un dels trams aquest estiu.

El segon cinturó, igual

Igual que a Miami, fonts oficials també han confirmat que l'entrada en servei del segon cinturó, el tram de l'A-7 que transcorre pel terme de Tarragona, també es retardarà almenys fins al juliol per l'endarreriment acumulat a la connexió amb la rotonda de la Móra, on als darrers dies s'ha habilitat un nou pas provisional de l'N-340.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.