Administracions

Girona destinarà part del municipal a atenció ciutadana a partir de dimarts

Adeqüen el vestíbul de l’equipament per a tràmits presencials que requerien entrar al consistori, i l’obriran el 9 de juny

L’Ajuntament de Girona està preparant el vestíbul del Teatre Municipal per habilitar-lo com a punt de reforç de l’oficina d’atenció i informació al ciutadà, per a tràmits de registre, urbanisme, mobilitat, gestió tributària, serveis socials o la inscripció d’animals de companyia. Evitaran així l’accés que fins ara era necessari a diverses plantes de la casa consistorial, i la previsió és que s’hi pugui començar a atendre presencialment, tot i que amb cita prèvia, a partir de dimarts vinent, 9 de juny.

La regidora d’Hisenda i Règim Interior, Maria Àngels Planas, va argumentar que el trasllat és necessari per garantir un servei essencial –amb una mitjana de 230 atencions al dia l’any passat, i fins a 400 trucades diàries i desenes de correus electrònics amb preguntes sobre tràmits i la dinàmica del confinament, en plena pandèmia–. Però amb el nou protocol, amb 11 taules distanciades d’atenció, volen garantir al màxim la seguretat tant per als usuaris com per als treballadors del consistori.

Per ser atès, però, caldrà demanar dia i hora amb antelació, a través del telèfon d’atenció municipal, al web municipal o per correu electrònic. Com a resposta, cada usuari rebrà una cita i un codi QR per ser imprès o carregat al mòbil, que servirà per registrar-se a les dependències sense contacte i saber el temps d’espera aproximat, amb l’opció d’esperar a l’exterior. El sistema s’estendrà també a centres cívics i altres instàncies, com ara la Policia Municipal o el servei local d’ocupació.

Flexibilitzar el padró

Planas també va avançar que estudien fórmules per agilitzar tràmits relacionats amb l’empadronament, que ara es poden fer només presencialment.

En el cas, però, dels ciutadans empadronats que necessiten un volant o certificat que ja estan inscrits en un domicili, aspiren que els veïns els puguin demanar per internet, ja que la demanda s’ha disparat, per exemple, per les persones afectades per expedients temporals d’ocupació.

La reobertura de piscines

Tot i que en fase 2 ja hi hauria la possibilitat de reobrir les piscines municipals, l’alcaldessa, Marta Madrenas, va ajornar el retorn al servei fins a tenir un “protocol homogeni” amb altres municipis que en tenen, “probablement en la fase 3”, per aclarir el funcionament dels torns, potser “de mitja hora” i una persona per carril, l’absència d’ús dels vestidors i banys, o els llocs per deixar la roba i el calçat de carrer. Respecte a les piscines a cel obert, com ara la de la Devesa, també va instar a esperar fins passat Sant Joan. Preveu també que calgui demanar cita prèvia, horaris prioritaris per a gent gran i franges d’ús de matí o tarda –amb tancament i neteja i desinfeccions al migdia–. Tampoc sembla que es puguin fer servir els vestidors i estudien si el servei de bar es podrà habilitar.

LA DATA

09.06.20
començarà
a funcionar el nou punt d’atenció municipal per a tràmits al Teatre Municipal de Girona.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia