Serveis

opinió

L'hora de negociar

Reus va viure dimecres una jornada de treball en què la societat civil i les administracions van mostrar la implicació i coordinació de tot el territori en la defensa de l'aeroport de la nostra ciutat. Aquesta infraestructura ha estat potenciada en els darrers anys amb la seva ampliació i fortíssimes inversions per part de l'ens públic AENA. Precisament han estat aquestes inversions les que han capacitat el nostre aeroport per assumir un trànsit de 3 milions de passatgers anuals, el resultat d'una bona gestió que va enfortir el motor econòmic que dins el territori és el sector turístic.

Aquest no és un moment de tirar les culpes a l'ens que ha fet possible que Reus tingui l'aeroport que ara té; la crisi aeronàutica que ens ocupa ha estat generada per una companyia que unilateralment ha optat per no complir amb els acords que havia signat, que havien estat fruit de les intenses negociacions dutes a terme pels governs anteriors.

Els responsables de les nostres administracions han de continuar treballant perquè aquesta companyia mantingui els seus compromisos i, mentre això succeeixi, aprofitar les eines que el govern de l'Estat ha ofert com és la creació del Comitè de Rutes, que ha de permetre al territori donar nous passos de cara a la potenciació de l'aeroport de Reus.

És evident que s'ha de continuar amb el procés, ja endegat, per tal que la infraestructura pugui ser gestionada amb el territori i des del territori.

Però no hem de perdre de vista que el que és més urgent i immediat és negociar, a qui pertoqui, la continuïtat de Ryanair a l'aeroport de Reus, com així es va acordar, i fer servir les eines de què ja es disposen i que poden permetre al Camp establir contactes amb altres zones geogràfiques emissores de turistes potencialment nostres, com és el Comitè de Rutes.

Hem de treballar plegats per mantenir aquest important motor de de-senvolupament econòmic, que es l'aeroport de Reus, per al nostre territori i que els darrers anys ha representant un salt quantitatiu i qualitatiu a l'economia del nostre territori i la seva gent.

L'aeroport ha estat un exemple de treball en equip i implicació i aposta conjunta de les institucions públiques i privades del Camp i així ha de continuar essent.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona