Infraestructures i serveis

municipal

transports

Demanen que el bus urbà de Vic arribi fins als polígons

S’aprova una moció de Capgirem Vic per afavorir la mobilitat dels treballadors fins a les zones industrials

Els grups de l’oposició volen que el cost del servei sigui compartit pels empresaris

El sindicat Coordinadora Obrera Sindical (COS) va demanar, en l’últim ple municipal de Vic i avalat per una moció presentada per Capgirem Vic, que es creï una línia de bus urbà que arribi a tots els polígons industrials de la ciutat. La intenció és solucionar una problemàtica de mobilitat per als treballadors que s’hi desplacen a diari i també un problema de seguretat. “A altes hores, molts van a peu o en bicicleta i les carreteres són perilloses”, va argumentar Jordi Sala, portaveu de la COS. La moció es va aprovar amb l’únic vot en contra de l’equip de govern (PDeCAT-Unió-PSC).

Un dels aspectes que va generar més consens entre els grups de l’oposició va ser que les empreses dels polígons industrials assumissin part del cost del servei, atès que beneficiaria directament els seus treballadors. Josep Lluís García, regidor d’ERC-Som Vic, va dir que veien aquesta moció “assenyada i necessària” i va demanar que el futur pla de mobilitat replantegi les línies de bus urbà. Arnau Martí, regidor i portaveu de Vic per a Tots, també va aplaudir la proposta i va defensar el cofinançament del servei per part de les empreses. “La mobilitat laboral és una mobilitat obligada i són els empresaris els qui haurien de tenir un pla de mobilitat.” Davant el fet que cada dia es desplacen desenes de treballadors cap als polígons industrials, Marc Barnolas, regidor de Capgirem Vic, hi va afegir: “Hem d’atendre una realitat que ha estat desatesa” i va apel·lar, igual que els republicans, a dissenyar horaris que s’adiguin amb les necessitats dels treballadors, ja que ara “hi ha línies que s’acaben a les 20.45 h, quan els torns acaben ben entrada la nit”.

El govern es defensa

En nom de l’equip de govern, el regidor d’Economia i Serveis, Toni Serrat, va argumentar que l’Ajuntament destina més de 525.000 euros del pressupost al transport urbà, servei no obligatori en municipis de menys de 50.000 habitants, com és el cas de Vic. Segons va explicar Serrat, ja es va analitzar la situació als polígons i es va establir una connexió Vic-Roda de Ter-Manlleu amb vint expedicions d’anada i vint de tornada.

A cadascun dels cinc polígons industrials de Vic actualment hi ha una parada, per on passen 14 busos d’anada i 14 de tornada (al polígon Mas Beuló hi ha 40 expedicions). El regidor va posar d’exemple del poc ús que es fa del servei la parada de bus urbà del pàrquing de Casa Tarradellas, amb cinc o sis usuaris per setmana. Segons li consta al regidor, “per als empresaris no és una prioritat; diuen que els treballadors no els ho demanen”. I hi va afegir: “Si ho hem de sufragar amb diners municipals no hi podem estar d’acord, perquè ja hi destinem més de 525.000 euros.”

LA XIFRA

525.000
euros
és la partida del pressupost de l’Ajuntament de Vic que, com a mínim, es destina a transport urbà

LA FRASE

Per als empresaris no és una prioritat; diuen que els treballadors no els ho demanen
Toni Serrat
regidor d’economia i serveis de l’ajuntament de vic


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona