Velocitat variable fins a Martorell al setembre i fins a Montgat a final d'any

El límit continuarà en 120 km/h a l'AP-7 però no es tanca la porta a superar els 80 km/h de nit

L'any 2010 la velocitat variable als accessos viaris de Barcelona es prolongarà fins al peatge de Martorell de l'autopista AP-7 i fins a Montgat per la B-20 o la C-31. Aquest mes, el Servei Català de Trànsit adjudicarà la instal·lació de la senyalització per fer-ho possible amb vista al setembre al tram viari entre Molins de Rei i el peatge de Martorell.

La velocitat màxima es mantindrà en els 120 km/h i es reduirà en els moments que es consideri oportú per motius de congestió. És el mateix que s'estudia per als 80 km/h entre Badalona i Montgat a la C-31 o entre Santa Coloma de Gramenet i Montgat a la B-20. El Departament d'Interior preveu, de moment, que la velocitat variable només s'apliqui en una d'aquestes dues vies cap al Maresme. Seria a final d'any i la velocitat es limitaria a la baixa quan es consideri recomanable per evitar o reduir cues. El director del servei, Josep Pérez Moya, explica que la velocitat variable és un instrument de gestió de trànsit i no pas de millora de la seguretat o reducció de la contaminació. Per aquesta raó, els límits es mantenen en els dos trams. Respecte dels 80 km/h, descarta que la limitació s'estengui a altres trams de la xarxa viària metropolitana, i en aquest sentit no es preveu aplicar-la al pas de l'AP-7 pel Vallès des del Papiol fins a Mollet. Pérez Moya no tanca la porta a permetre en el futur que se superin els 80 km/h durant les hores nocturnes però deixa clar que aquesta decisió no correspon a l'organisme sinó al govern: «No estem en contra de modificar els 80 km/h a la nit però cal ser coherents.»

La majoria de nits no és la seguretat viària el motiu de la limitació de 80, sinó la contaminació atmosfèrica de la primera corona metropolitana. Però també és cert que, en les hores nocturnes, les emissions contaminants es redueixen per la disminució del trànsit comparat amb les hores del dia. El director del SCT creu que ha de ser, doncs, una decisió que ha de prendre el Departament de Medi Ambient un cop hagi fet el balanç de dos anys d'aplicació de la mesura i del comportament de les emissions contaminants dels vehicles durant tot el dia i en diversos moments de l'any. En qualsevol cas, Pérez Moya defensa els resultats de la mesura de limitació als 80 km/h, que ha permès reduir un 50% el nombre de víctimes d'accidents a les vies on s'ha desplegat. L'objectiu principal del SCT ha de continuar sent la reducció de nombre d'accidents, segons ell, perquè és així com es redueixen també els de víctimes mortals i ferits greus. El nombre de morts a la carretera a Catalunya –269 el 2009– s'ha reduït un 57% en deu anys per la major sensibilitat dels conductors i la millora de les vies, segons Pérez Moya, però també gràcies al permís per punts, a la reforma del Codi Penal, als controls d'alcoholèmia i a les limitacions de velocitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona