Infraestructures

Urbanisme

La reconversió de l'N-II

Martorell ja té passeig

L'antiga nacional al seu pas pel municipi s'ha convertit en un passeig urbà de cinc quilòmetres de longitud

Els ciutadans celebren amb una passejada popular la desaparició de 40.000 vehicles diaris per l'interior de Martorell

Ha estat un procés llarg, que va començar el 1998 amb la cessió de la carretera a la ciutat

Fa vint anys, el carrer del Mur era “possiblement el carrer més lleig i brut de l'Europa occidental”. L'alcalde de Martorell, Salvador Esteve, potser no exagera quan recorda com era fa 20 anys aquest carrer, per on passaven cada dia més de 40.000 vehicles. Llavors no existia l'autovia A-2, i la nacional al seu pas pel centre del municipi, amb quatre carrils, generava tal flux de trànsit que la barrera era gairebé infranquejable. Ahir, els ciutadans de Martorell van celebrar, amb una passejada multitudinària, que la ciutat té un passeig de cinc quilòmetres, amb voreres amples, bancs on seure i parterres amb flors. Les obres de transformació de l'N-II en passeig han quedat enllestides aquest mateix mes, després de 12 anys d'obres, amb els treballs que s'han efectuat al tram comprès entre l'avinguda de Can Cases i el pont del pas dels ferrocarrils de la Generalitat.

La transformació ja es va començar a treballar el 1992, quan els ajuntaments de Martorell –ja amb Esteve com a alcalde–, Sant Andreu de la Barca i Pallejà van presentar una proposta per unificar criteris en la reconversió de l'N-II. Sis anys més tard, i un cop va entrar en funcionament l'autovia A-2, el Ministeri de Foment va cedir la titularitat de la via als ajuntaments, que van abordar les obres de manera individual. En el cas de Martorell, van començar el 2002 i s'ha reformat un traçat de cinc quilòmetres en què s'han invertit set milions d'euros, dels quals tres han estat aportats per l'Ajuntament i els quatre restants han provingut de fons europeus i estatals, de la llei de barris de la Generalitat i de la Diputació de Barcelona.

El regidor d'Urbanisme, Xavier Fonollosa, valora que la transformació de l'antiga nacional “és un fet palpable” que es manifesta clarament: “Hem deixat enrere una carretera grisa i fosca per donar la benvinguda a un passeig ample, verd, il·luminat i ple de color.” En definitiva, es tracta d'una via recuperada “on el protagonisme el tenen les persones”. Fonollosa recorda que la proposta que va fer l'alcalde fa 20 anys li va semblar “ambiciosa i agosarada, però alhora molt necessària”, i que avui s'ha convertit en una realitat.

Celebració popular
Un trenet va circular ahir durant el matí al llarg de tot el passeig, i va ser un dels elements amb què Martorell va celebrar la reconversió de la carretera. L'acte de celebració va incloure una passejada, una xocolatada, una arrossada i actuacions organitzades per les entitats.
7
milions d'euros
ha costat la transformació de l'antiga N-II en passeig urbà.
5
quilòmetres
té el nou passeig, des del Congost fins a Can Cases.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona