ERC demana a la Generalitat que no s'oblidi de l'estació de metro de Morera-Pomar

Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) de Badalona ha presentat al·legacions al pla territorial metropolità de Barcelona (PTMB), entre les quals en destaca una de referida a la prolongació de la línia 2 del metro cap als barris de Morera i Pomar, que no apareix en aquest planejament, tot i que sí que figurava en l'avantprojecte i en el pla director d'infraestructures del 2001-2010. El president local d'ERC, Jordi Albaladejo, assegura que es tracta d'«una infraestructura essencial per millorar la mobilitat de les 15.000 persones que viuen als barris de Morera i Pomar i per a tots els que treballen als polígons industrials de les Guixeres, Pomar de Dalt i Bonavista». El fet que aquesta ampliació de la línia fins a aquests dos barris i després en metro lleuger fins a l'hospital de Can Ruti no estigui explicitat al PTMB planteja, segons els responsables d'ERC, «seriosos dubtes sobre la materialització de l'estació de Casagemes», que sí que hi apareix.

L'allargament de la línia del tramvia centra una altra de les al·legacions, segons la qual es proposa que la línia T4 del Trambesòs comuniqui Sant Adrià amb Montgat passant per l'espai que deixaria lliure el trasllat de la via del tren cap a l'interior. En aquest sentit, Francesc Ribot, de la direcció local d'ERC, assegura que hi ha «un greuge comparatiu amb el creixement de les línies de tramvia al Baix Llobregat, ja que sembla que no tinguin en compte el Barcelonès Nord». El conjunt d'al·legacions presentades també fan referència al canvi de denominació de la C-31 «com a primer pas per procedir al soterrament parcial» i fa referència a la millora d'algun dels accessos i la creació d'un de nou a l'alçada de les Guixeres. De la B-500 demanen que es concreti que no serà de peatge i que es garanteixi «un impacte ambiental mínim al parc de la Serralada de Marina».

Acte conjunt d'ICV-EUiA

Els representants d'ICV-EUiA de la comarca han unit esforços i ahir van anunciar les al·legacions al PTMB. Pel que fa a Sant Adrià, l'agrupació demana el trasllat de la línia C1 de ferrocarril a l'interior de Badalona i Sant Adrià i que el nou traçat sigui de quatre vies per tal «d'augmentar el nombre d'estacions i s'apropi a les zones més poblades de Badalona i Sant Adrià». El portaveu del grup, Gregorio Belmonte, va demanar «reduir l'impacte que provoca la C-31 i la ronda Litoral al seu pas pels municipis. «Cal esmenar el greuge que representen els traçats d'aquestes infraestructures», va dir Belmonte. El dirigent ecosocialista va demanar «potenciar i protegir el sòl econòmic i industrial de Sant Adrià i Badalona». En el cas de Badalona, l'única novetat que s'ha inclòs a les que ja es van anunciar és el «remodelatge del nus de la Trinitat». Carles Sagués, president del grup d'ICV-EUiA a Badalona, va dir que cal «repensar» l'actual nus, perquè «no es converteixi en un tap» i pugui suportar la demanda de mobilitat entre el Maresme i el Barcelonès Nord amb el Vallès.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona