Infraestructures

Castelldefels vol allargar la tercera pista de l'aeroport

L'Ajuntament proposa una nova pista on hi ha l'actual amb una lleugera desviació per eliminar els sorolls sobre els barris

La idea no agrada als ajuntaments veïns i Aena hi troba mancances

L'Ajuntament de Castelldefels creu que ha trobat la solució als sorolls que provoquen els avions del Prat: desviar lleugerament la tercera pista i allargar-la 800 metres per traslladar la petjada acústica al mar i perquè els avions pesants no hagin de sobrevolar els nuclis habitats. El consistori va presentar dimarts la proposta al grup de treball tècnic del soroll de l'aeroport i, segons la regidora popular Sonia Motos, “ha estat molt ben acollida”. Aena, però, considera que la documentació aportada pel consistori ha de desenvolupar aspectes relacionats amb la capacitat de moviment d'avions, la seguretat aeronàutica i els efectes a les zones naturals. I els ajuntaments de Viladecans, Gavà i el Prat, presents al grup de treball tècnic del soroll, ja hi han manifestat la seva oposició.

Castelldefels creu que el principal problema del Prat, i que li impedeix operar com un distribuïdor de vols internacionals, és que només té una pista –la principal–de més de 3.000 metres de llarg. La tercera pista en té 2.660 i la transversal, 2.540. Això fa que els avions de gran capacitat només es puguin enlairar per la principal, cosa que els obliga a sobrevolar Gavà i Castelldefels, amb el consegüent soroll. La majoria de vegades els avions s'enlairen per la tercera pista i giren de seguida al mar, cosa que no evita, tanmateix, sorolls a la costa.

Nova pista desviada

El consistori proposa construir una nova pista sobre els terrenys de l'actual però amb una lleugera desviació, que faria que els avions entressin abans al mar i s'allunyessin així els sorolls sobre els barris de la platja. La reforma permetria gestionar de manera diferent les pistes i utilitzar també la tercera pista per als aterratges quan les condicions meteorològiques no permetessin la configuració preferent. Com que els avions entrarien des del mar, evitarien sobrevolar Castelldefels i Gavà. L'allargament de la pista, però, envairia la zona d'especial protecció d'ocells (ZEPA) de la Ricarda, tot i que no arribaria als aiguamolls. Això no representa cap problema pels tècnics que assessoren el consistori, Víctor Barriales i Javier Delgado, “ja que hi ha llums i elements d'enginyeria que ja ocupen espai dins la ZEPA”. Aquesta zona “no ha de ser un tabú, ja que l'alternativa és continuar amb els sorolls”, va defensar ahir Barriales.

L'alcalde, el popular Manuel Reyes, va reconèixer que és difícil que aquesta obra, si és finalment acceptada, s'executi a curt termini per la crisi –la tercera pista es va pressupostar en 80 milions d'euros–. Els alcaldes veïns no la veuen amb bons ulls. Els alcaldes de Gavà i Viladecans, Joaquim Balsera i Carles Ruiz, consideren que no és el moment de plantejar una obra així quan Foment té aturades importants infraestructures. L'Ajuntament del Prat tem que augmentaria el soroll sobre el seu terme, cosa que reconeixen els tècnics, tot i que defensen que el resultat final quedaria equilibrat.

Aquesta proposta la va elaborar l'antic govern local, però segons l'exalcalde, el socialista Joan Sau, no hi va haver temps de presentar-la per la proximitat de les eleccions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona