Infraestructures

infraestructures

El govern demana a l'Estat la via provisional per a mercaderies de Tarragona

El tercer carril es faria al corredor de Tarragona a Castellbisbal per Vilafranca

L'executiu el pressuposta en 186 milions que pagaria Madrid

El govern català demana a l'executiu de Rajoy que afegeixi als pressupostos la construcció del carril provisional per a mercaderies entre el port de Tarragona i el nus ferroviari de Castellbisbal. El conseller de Territori, Lluís Recoder, ho considera indispensable per començar a compensar la falta d'inversió nova en infraestructures a Catalunya.

El projecte que hauria de finançar l'Estat suposa aprofitar el corredor actual de vies d'ample ibèric per construir un tercer carril d'ample europeu entre Vila-seca, Tarragona, Sant Vicenç de Calders, Vilafranca del Penedès, Martorell i Castellbisbal. Costaria 186 milions, però seria una sortida provisional per a les mercaderies que es podria construir en dos anys, tal com es va fer amb el tercer carril entre el port de Barcelona i el nus de Mollet i entre Girona i Vilamalla. No fer ara aquesta obra i esperar a tenir diners per reconvertir el corredor abandonat entre Reus i Roda de Berà significarà condemnar l'obra a un ajornament d'una dècada com a mínim, avisa l'executiu. Es pot fer en només dos anys, perquè no cal redactar estudi informatiu ni d'impacte ambiental comptant que es reaprofita el mateix corredor i només cal tramitar la redacció del projecte constructiu en un any per executar l'obra al següent. Recoder defensa que pressupostar infraestructures que generen creixement econòmic com el corredor mediterrani de mercaderies “fa baixar la prima de risc” financera a la qual s'enfronta Espanya, mentre que continuar invertint en línies d'alta velocitat per a passatgers que porten a “cul-de-sacs, fa pujar la prima de risc”. A Tarragona, el port i les multinacionals Basf i Bayer i al Baix Llobregat, Seat, Solvay i Celsa esperen el corredor per connectar-hi les seves terminals. El projecte permetria dotze trens de càrrega diaris per sentit de Tarragona a Castellbisbal.

LA XIFRA

12
trens de mercaderies
per sentit podrien circular cada dia de Tarragona a Castellbisbal amb el tercer carril.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona