Infraestructures

INFRAESTRUCTURES

Comença la construcció de la passera de Besalú

L'estructura, que farà 70 metres de llarg, l'estan muntant a la vora de l'autovia que travessarà

Els operaris d'una empresa especialitzada, Cobra SA, estan muntant a la vora de l'autovia l'estructura de la passera per a vianants que travessarà l'A-26 al terme de Besalú. Els treballs duraran entre tres i quatre setmanes i, un cop completat el muntatge, una grua de grans dimensions instal·larà el viaducte en unes poques hores.

El disseny ha anat a càrrec del gabinet d'arquitectura olotí Santandreu. És una estructura metàl·lica de 70 metres de llarg i 3 d'ample. La base és plana, i d'aquesta surten dos arcs –a banda i banda del passatge– amb uns sèrie de tirants verticals que donaran al conjunt un aire de lleugeresa. No hi haurà cap pilar intermedi i l'estructura es recolzarà només en uns estreps situats a cada banda de l'autovia, el calaix dels quals ja fa mesos que es van construir.

Recuperar un camí

El pont enllaçarà el grup el Mont (on viuen unes 450 persones) i l'altre costat de l'autovia, resseguint el traçat fictici de l'antiga carretera que anava de Besalú a Beuda, i que va quedar desplaçada arran de la construcció de l'A-26. El tram que l'autovia va fer desaparèixer era molt utilitzat com a passeig, una funció que es pretén que tingui el futur pont.

LA XIFRA

1
mes
és el temps que està previst que duri el muntatge del pont, a la vora de l'autovia, abans d'instal·lar-lo.

Una obra de 300.000 euros pendent de fa temps

L'obra costarà uns 300.000 euros, que es cobreixen amb recursos de la Generalitat, el Ministeri de Foment, la Diputació i l'Ajuntament. Els treballs actuals costen una mica més de 200.000 euros, mentre que una fase anterior (la corresponent a la base dels estreps) va costar uns 100.000. L'execució arrossega molt de retard, ja que estava previst que la passera s'instal·lés fa dos anys. L'ajornament el van provocar, primer, uns canvis de caire tècnic: en el projecte es preveia usar molta fusta, però Foment la va fer substituir per metall a fi d'assegurar la resistència de l'estructura. Més tard hi va haver dificultats per acabar de concretar el finançament.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona