Infraestructures

infraestructures

El PP vol aturar la rescissió dels contractes a l'autovia A-27

Assegura que Acciona està disposada a renunciar a la liquidació per reiniciar les obres al tram de Lilla

El nou govern espanyol mirarà d'aturar les rescissions de contracte previstes per l'anterior executiu en els tres trams encallats de l'autovia A-27 entre Tarragona i Montblanc. Així ho ha avançat, si més no, el diputat popular tarragoní Alejandro Fernández, que ha explicat que el PP ja s'ha començat a mirar “l'estat en què es troba exactament cada tram” per, a partir d'aquí, actuar.

D'entrada, tot i que les obres estan “semiaturades”, el segment inicial entre Tarragona i el Morell és el que avança a més bon ritme, i és el primer que es preveu que es pugui acabar. En els dos trams intermedis, entre el Morell i Valls, i en el de la variant de Valls, els treballs estan del tot aturats “i s'estava en converses per a la liquidació del contracte amb les empreses adjudicatàries”, assegura Fernández, que afirma tanmateix que la voluntat del nou govern és que no es consumi cap d'aquests acords perquè “suposaria indemnitzacions milionàries, i a més l'obra s'hauria de tornar a licitar i es retardaria tres o quatre anys més”.

El mateix raonament és vàlid per al darrer tram entre la variant de Valls i Montblanc, el més complicat, ja que inclou els túnels del coll de Lilla, i on l'anterior govern havia assegurat que ja havia arribat a un acord amb Acciona per a la rescissió del contracte, el qual volia tornar a treure a licitació abans de final del 2011, si bé al final no ho va complir. Tot i que admet que ja es podria haver firmat l'acord de rescissió, Fernández diu que és “reversible”, ja que Acciona “està disposada a renunciar a la liquidació i tornar a la situació anterior”, és a dir, a continuar l'execució de les obres en el punt on estaven quan el ministeri les va aturar sine die el juliol del 2010.

LA XIFRA

81,4
milions
és el preu d'adjudicació del tram de Lilla però amb els afegits pujaria a 105. La liquidació en podria costar 4,5.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona