Infraestructures

infraestructures

L'ús del TAV repunta a l'estiu amb més de 90.000 usuaris

Dels 193.083 viatgers entre gener i agost, 92.539 han fet ús del servei durant la temporada turística

El trajecte més demanat és el de Figueres a París, seguit del de Figueres a Montpeller

El nombre d'usuaris del servei que uneix Barcelona, Girona i Figueres amb París amb tren d'alta velocitat (TAV) ha repuntat durant la temporada turística, amb un balanç de 92.539 usuaris en els dos mesos d'estiu, segons dades de l'empresa Renfe. De fet, aquesta xifra suposa un 47,9% del total d'usuaris registrats durant els primers vuit mesos d'aquest any: 193.083 viatgers. Entre l'1 de gener i finals de juliol havien fet servir aquest servei 100.544 clients.

Entre gener i agost, el trajecte més demanat ha estat el que uneix Figueres i París, amb 73.853 clients. El segueixen en el rànquing el viatge de Figueres a Montpeller, amb 59.959 clients, i el de Figueres a Perpinyà, amb 24.255 clients.

Usuaris internacionals

L'entrada en funcionament del tren d'alta velocitat en el tram de Figueres a Perpinyà, ha fet augmentar de consideració el nombre d'usuaris que utilitzen el tren per fer viatges internacionals. En concret, segons dades ofertes per la companyia Renfe, els 193.083 viatgers que s'han registrat entre gener i agost suposen un increment del 70% respecte de l'any anterior, quan encara no funcionava l'alta velocitat i, per tant, l'única via per travessar la frontera era fer transbord a Portbou o bé a Cervera de la Marenda. Aquestes dades comptabilitzen només els viatgers de trens diürns i exclouen el tren hotel.

Els clients del TAV que utilitzen a Figueres els trens anomenats d'enllaç internacional de Renfe suposen ja el 70,7% de tots els clients internacionals. És a dir que encara hi ha gairebé un 30% d'aquests usuaris que fan servir la línia convencional del tren i travessen de la Catalunya sud a la Catalunya nord per Portbou.

En funcionament

El 19 de desembre del 2010 va entrar en funcionament un servei combinat de quatre trens diaris, dos per sentit, entre Catalunya i França a través del túnel del Pertús. Amb aquests nous serveis el viatge entre Barcelona i París es fa en 7 hores i 25 minuts mentre que per fer el trajecte entre Figueres i París es triga 5 hores i 35 minuts.

El viatgers fan el trajecte per la via de tren convencional des de Barcelona fins a arribar a l'estació de Figueres-Vilafant, on poden agafar l'alta velocitat. Els trens d'alta velocitat tenen 510 places disponibles, de les quals 182 són en primera classe i 328, en segona classe Els preus depenen de l'oferta i de l'antelació amb què s'agafi el bitllet. Ho gestionen Renfe i la seva homòloga francesa.

73.853
clients
han viatjat en vuit mesos entre Figueres i París, en el trajecte més demanat, segons Renfe.
193.083
usuaris
han viatjat amb TAV en els vuit primers mesos de l'any. El trajecte més demanat és Figueres-Montpeller.
70
per cent
és l'increment que ha viscut el trànsit de viatgers internacionals del tren amb la posada en marxa del TAV.

Les obres entre Figueres i Girona, a bon ritme

Pel que fa a la via que s'ha d'acabar de construir entre les poblacions de Girona i Figueres, l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) ja té instal·lada la via en 24 dels 31 quilòmetres d'aquest tram, que és l'últim que falta per poder posar en servei el tren d'alta velocitat, no només fins a Figueres, sinó també fins a Girona i Barcelona.

Això significa que un 77% de la via ja està posada. En aquests vint-i-quatre quilòmetres ja hi ha col·locats els carrils, les travesses i el balast, i ara es fan operacions tècniques per comprovar la instal·lació. També la instal·lació de la catenària avança a bon ritme i en quinze dels trenta-un quilòmetres de Girona a Figueres ja s'han posat els pals i també s'ha tirat el cablejat.

Els túnels no estan inclosos en aquestes xifres perquè porten un altre ritme.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona