Infraestructures

Enguany ja no caldrà parar als peatges troncals

Fonts d'Abertis han confirmat aquesta setmana a El Punt que la concessionària manté el termini de final d'aquest mateix any per implantar el sistema de peatge tancat a tot el tram sud de l'AP-7, i també al tram català de l'AP-2. Això vol dir que, després del peatge de Martorell, si no es deixa abans l'autopista ja no caldrà aturar-se en cap altre peatge troncal al mig, fins a Sagunt si es continua per l'AP-7, i gairebé fins a Saragossa si s'agafa l'AP-2. Tot i que han estat aturats durant el juliol i l'agost per les vacances i per no entorpir el trànsit en l'època en què n'hi ha més, la idea de la concessionària és que els treballs, que ja estan en marxa a tot arreu des dels primers mesos d'aquest any, es reprenguin al setembre, com a molt tard, per a la construcció dels deu accessos i nous enllaços laterals a l'AP-7: Martorell, Gelida, Sant Sadurní d'Anoia, Vilafranca Nord, Centre i Sud, Tarragona accés, Reus i Vila-seca - Salou. Pel que fa al desè peatge lateral, a Altafulla-Torredembarra, les noves cabines ja estan acabades de fa temps. Quan siguin tots operatius, els usuaris podran pagar només a la sortida, després d'haver agafat el tiquet a l'entrada, i s'estalviaran així d'aturar-se a les actuals barreres troncals del Vendrell, Tarragona, l'Hospitalet de l'Infant i Mediterrani (a la bifurcació amb l'AP-2).

Cabines fins al 2011

Les mateixes fonts, això sí, admetien que les cabines d'aquests quatre peatges quedaran de moment al mig de l'autopista, i es desmantellaran del tot “en el decurs del 2011”, ja que es tracta d'una actuació que s'escometrà a banda, un cop aquestes barreres deixin de tenir sentit. De fet, el juliol del 2008 ja es van eliminar el peatge del Vendrell en sentit sud i el de Tarragona en sentit nord, dos punts on la calçada de l'autopista esquiva ara les barreres. Aquesta mesura, juntament amb la mateixa construcció dels tres carrils i la reducció del trànsit en els últims anys, ha fet que tant aquest estiu com l'anterior hagin desaparegut gairebé del tot les històriques retencions que es produïen en aquest tram.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona