Infraestructures i serveis

Banyoles estrena un accés més segur des de la variant

Un gran giratori regula ara el trànsit a l’extrem superior de l’avinguda de la Farga, on la mobilitat era complicada

Les obres estaven incloses en la reforma de la C-66, a càrrec de la Generalitat

La remodelació de la part superior de l’avinguda de la Farga, que enllaça amb la C-66 i per on entra i surt la major part del trànsit de Banyoles, s’ha posat en servei aquest cap de setmana. El canvi ha consistit en la construcció d’una gran rotonda que distribueix el trànsit dels que s’incorporen o surten de la C-66 (la variant), la carretera de Vilavenut, l’avinguda de la Farga, el barri de Can Puig, la zona industrial i el camí que porta a l’abocador i al parc de bombers. Per als usuaris d’aquest darrer vial, s’hi ha posat un bucle complementari.

La seguretat

Les obres formen part del projecte de reforma de la variant, que inclouen els enllaços amb les diverses carreteres que estan connectades amb aquest tram de la C-66.

Inicialment, la Generalitat havia dibuixat un giratori de menys envergadura que, segons els punt de vista de l’Ajuntament, no solucionava els problemes de mobilitat i de seguretat a la zona, condicionada pels nombrosos accessos que hi havia en un tram molt curt. Quan el projecte es va presentar a la premsa, l’alcalde i el regidor d’Urbanisme van explicar que la millora de la zona havia estat una petició dels veïns del barri de Can Puig.

La remodelació ha obligat a ocupar uns terrenys de titularitat municipal, circumstància que ha evitat el tràmit de les expropiacions. A banda de les calçades, el projecte ha afectat també els marges i la il·luminació, que s’ha reforçat.

En els darrers dies de les obres la zona va quedar tancada al trànsit, una circumstància que l’Ajuntament va aprofitar per reasfaltar el sector superior de l’Avinguda de la Farga.

LA XIFRA

10
mesos
han durat les obres dels enllaços de la C-66 per l’avinguda de la Farga i la carretera de Vilavenut

Nous enllaços mitjançant rotondes

La solució que s’ha donat a les connexions amb la variant de Banyoles inclou com a element principal les rotondes, que substitueixen interseccions. La primera que es va estrenar va ser la de les Coves i ja s’estan acabant les de la carretera de Melianta i la de la carretera que mena a Canaleta. El seu cost és d’uns 3,5 milions d’euros. Les obres al tronc central de la variant començaran al gener. Tot plegat costarà 13,3 milions, més una quantitat a afegir-hi (entre un i dos milions) per una modificació del projecte.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona