Infraestructures i serveis

El no a l’afectació de l’espai natural ja aplega 40.000 persones i 700 entitats

L’Ajuntament reparteix 850 domassos per penjar-los als balcons

La declaració Preservem el delta. Protegim el clima. No a l’ampliació de l’aeroport, promoguda des del Prat,que es pot trobar al web municipal elprat.cat/niunpammes , ja acumula gairebé 40.000 adhesions de persones i més de 700 d’entitats d’àmbits com ara l’ambiental, l’econòmic, el cultural i el veïnal. Segons els promotors, durant les darreres hores ha augmentat força el ritme d’adhesions al manifest (més de 10.000), en defensa del delta i de la Ricarda i contra l’ampliació de l’aeroport. En el document s’exigeix la preservació del delta del Llobregat i es reclamen mesures valentes per tal d’aturar el canvi climàtic. A més, s’anima a estudiar altres alternatives seguint models aeroportuaris europeus com ara el de París, amb l’aeroport de Charles de Gaulle, o el de Roma, amb l’aeroport de Fiumicino. D’altra banda, l’Ajuntament ja ha repartit més de 850 domassos per penjar-los als balcons de la ciutat per tal d’expressar el rebuig al projecte.

El principi d’acord entre la Generalitat i l’Estat ha estat molt ben rebut pel món econòmic i certs sectors polítics, però no pel ciutadà i l’ecologista. La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, afirmava ahir en un article d’opinió que l’ampliació de l’aeroport comportarà “més superfície protegida al delta del Llobregat i una protecció més robusta”.

Errejón dubta que el projecte tiri endavant

El líder de Més País, Íñigo Errejón, s’oposa a l’ampliació de l’aeroport del Prat i fins i tot dubta que tiri endavant. “No crec que s’hagi de fer i no tinc clar que ho aconsegueixin fer”, va dir en declaracions a la ràdio. Segons ell, aquesta ampliació és “incompatible” amb la lluita contra el canvi climàtic i es basa en un model econòmic “fracassat”. També va negar que es pugui fer convertint-lo en el més verd d’Europa, i va reblar que l’ampliació es fixa en el “model dels noranta”, basat en el totxo i en grans infraestructures. Tampoc veuria bé que s’ampliés el de Madrid i, per contra, considera que hauria de ser prioritari fer més inversions a Rodalies i acabar el corredor mediterrani.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona