Infraestructures i serveis

Intens debat al ple sobre el futur de la variant d’Olot

El debat d’una moció d’Euram Garrotxa en què demana que s’acceleri torna a confrontar models

L’alcalde diu que no vol tornar a la casella de sortida

El debat d’una moció del Cercle Euram Garrotxa, que es va aprovar, en què es reclama el començament de les obres de les variants d’Olot i les Preses el 2022, va evidenciar el consens de tots els grups municipals del ple d’Olot en la necessitat i la urgència d’aquesta infraestructura, però a la vegada va generar una intensa controvèrsia sobre el model. El president d’Euram, Òscar Rodríguez, va reclamar la posada a licitació de manera immediata, un cop acabada la fase actual de resolució d’al·legacions, i va remarcar que la petició tenia el suport d’un manifest, presentat dos dies abans, amb el vistiplau d’una quinzena d’entitats de l’àmbit econòmic i social gironins i d’empresaris. A més, va detallar que la problemàtica fa deu anys que s’arrossega, va lamentar el fracàs del consens de mínims que hi havia dels alcaldes dels municipis afectats i la Generalitat, i el greuge que suposa per als veïns del vial Sant Jordi, que fa de variant. La moció anava acompanyada d’una polèmica prèvia pel fet que el manifest qualifica de “grupuscles negacionistes” les entitats que s’oposen o que són crítiques amb les variants i per les amenaces velades de deslocalització d’empreses.

Lluís Riera (CUP) va retreure aquest menysteniment als estudis científics i tècnics i va criticar que Euram no hagi participat en debats sobre el pla de mobilitat, la problemàtica del vial Sant Jordi, etc. A més, va acusar l’entitat de trencar el consens dels alcaldes de les Preses, Olot i la Vall d’en Bas, del consell d’alcaldes i del Consell Comarcal. Josep Guix (PSC) va defensar que el PSC ha fet els deures durant els últims anys per impulsar el projecte de la variant.

Anna Barnadas (ERC) va apostar per una variant construïda amb criteris de sostenibilitat adaptada als paràmetres d’emergència climàtica i a les exigències quant a reducció d’emissions. Barnadas va dir que algú hauria de donar explicacions sobre les previsions de 14.000 vehicles diaris que hi han de passar, quan el RACC en preveu 7.200. “Potser ens volen fer una via de transport internacional?”, va indicar.

L’alcalde, Pep Berga (JxCat), va dir que no acceptaria propostes rupturistes que conduïssin a la casella de sortida. A més, va recordar que no és l’Ajuntament el que fa la variant, sinó la Generalitat a partir dels estudis pertinents i va lamentar que la CUP i ERC creïn confusió afirmant que hi ha interessos ocults o sobre determinats consensos.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona