Infraestructures i serveis

Una avaria en la senyalització trastorna rodalies

Durant tot el matí d’ahir va provocar retards i desviacions a les línies R1, R2, R3 i R4

El servei de rodalies va tornar a patir ahir un matí de disfuncions a causa d’una avaria d’Adif al sistema de senyalització entre Plaça Catalunya i Sants, que va provocar una limitació de la capacitat operativa en aquest tram. Per mirar de minimitzar les afectacions als usuaris des de primera hora del matí Renfe va fer acabar i iniciar el serveis de la R4 a l’estació de Sant Andreu Arenal i es van desviar els trens de la R1 pel túnel de passeig de Gràcia i, per aquest motiu, es va haver de reduir la seva freqüència i es van suprimir les parades a les estacions d’Arc de Triomf i Plaça Catalunya. Els canvis van provocar un efecte en cadena que va causar també retards superiors als 30 minuts en la línia R3 a primera hora del matí, que es van sumar als retards similars que ja tenien els trens de les línies R1 i R4. A causa dels desviaments per túnel del Passeig de Gràcia també van resultar afectades les línies R2 nord i R2 sud. Al voltant de les 11 h els retards arribaven ja als 60 minuts mentre els operaris d’Adif miraven de reparar l’avaria, que no va estar resolta fins a les 13.10 h. Un cop solucionat el problema els retards acumulats es van anar resolent, però a primera hora de la tarda les línies que sumaven afectacions eren l’R2, l’R2 nord, l’R2 sud, l’R3, l’R4, l’R7 i l’R8, amb retards que encara superaven els 30 minuts en alguns casos mentre Renfe mirava de recuperar progressivament la freqüència i els horaris habituals del servei de rodalies.

Màxims històrics de puntualitat a FGC el 2020

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) va assolir durant l’any passat un índex de puntualitat del 99,61% en el conjunt de línies metropolitanes (Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia) i va millorar d’aquesta manera el valor de 99,48% aconseguit l’any 2019. Pel que fa a la línia Lleida-la Pobla, la puntualitat durant el 2020 va ser del 99,47%, superant d’aquesta manera el 99,00% de l’any 2019, tot i l’excepcionalitat del context generat per la pandèmia. L’índex de control de qualitat (ICQ), que mesura objectivament el servei realitzat i quantifica la desviació a partir de les incidències i viatgers afectats respecte al servei teòric, també va augmentat el 2020.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona