Infraestructures i serveis

L’aeroport està paralitzat i el tren, sota mínims

Les mesures de contenció de la Covid-19 afecten infraestructures de transport arreu de la demarcació de Girona

No opera cap aerolínia des de Vilobí

Les mesures de contenció de la propagació de la Covid-19 han afectat pràcticament tots els sectors, entre els quals hi ha el de la mobilitat de les persones. Això ha tingut una repercussió no només en la circulació de vehicles particulars, que ha fet que disminuís de manera molt notable el trànsit a les carreteres gironines, sinó també en el tràfic aeri. I així l’aeroport de Girona, que justament ara fa una setmana hauria d’haver començat la temporada d’estiu –coincidint amb l’últim cap de setmana de març–, a hores d’ara està totalment paralitzat perquè no hi ha cap aerolínia que hi operi. Les restriccions internacionals, a més de les de cada país des d’on fan rutes les companyies, va fer que ja des de la segona setmana de març companyies com ara la russa Pobeda deixessin d’operar de manera regular i es dediquessin només a repatriacions i Ryanair, que va intentar allargar més l’operativitat, també va haver de cancel·lar tots els seu vols a causa de les restriccions. Així, tot i que l’operativa de l’aeroport de Girona està oberta, les aerolínies no hi són i es desconeix a partir de quan podran tornar a treballar.

Entre els aspectes positius d’aquesta pràctica desaparició des vols, juntament amb la disminució del trànsit rodat, hi ha l’impacte directe en les emissions contaminants a la demarcació, on la Diputació de Girona registrava fa uns dies un 50% menys d’òxid de nitrogen.

D’altra banda, pel que fa al transport de passatgers per tren. Renfe ha anat reduint serveis. L’últim serà dilluns que ve, quan deixaran de circular trens entre Ripoll i Puigcerdà, també com a mesura de contenció de mobilitat. Són diverses les línies que estan afectades des de l’inici de l’estat d’alarma i des divendres passat rodalies de Catalunya va reduir també la seva oferta a un 50% per ajustar-la a la demanda, que havia caigut al voltant d’un 95%, segons Renfe.

LA XIFRA

95%
menys
de demanda hi ha al servei de rodalies, i Renfe ajusta encara més l’oferta.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona