Infraestructures i serveis

Els camions es multipliquen a les autopistes

El trànsit creix fins a un 134% pel desviament obligatori dels vehicles pesants des de l’N-340 i l’N-240

Més fluïdesa i cap accident mortal en aquestes carreteres

Les restriccions de pas de vehicles pesants per les carreteres N-340 i N-240 han multiplicat el trànsit de camions per les autopistes AP-7 i AP-2. La mesura inclou bonificacions parcials als transportistes i va entrar en vigor el 2 de setembre, adoptada després d’anys de reivindicacions del territori a causa de l’elevada accidentalitat. L’obligatorietat que els camions usin les autopistes ha incrementat fins a un 134% el nombre de vehicles pesants que circulen ara per la via en el tram entre Peníscola i l’Hospitalet de l’Infant, segons les dades facilitades pel Servei Català de Trànsit. L’increment també ha estat molt notable a l’AP-2 en l’únic tram en què s’obliga a desviar els camions, entre les Borges Blanques i el Pla de Santa Maria, on l’increment ha estat d’un 112% més de circulació de camions. El tercer tram afectat és l’AP-7 entre Altafulla i Vilafranca del Penedès, però aquí l’impacte és menor, amb un 24% més de camions.

Durant la primera setmana amb la mesura en vigor, els Mossos d’Esquadra van informar uns 4.300 transportistes de la prohibició de circular pels trams de carretera afectats. Des d’aquest dilluns, ja poden denunciar els infractors amb multes de 500 euros.

La subdirectora general de gestió del trànsit, Cristina Pou, ha fet una valoració “molt positiva” d’aquests primeres dies. Des d’aleshores, no hi ha hagut cap accident mortal a l’N-340 ni a l’N-240, i s’hi ha constatat una major fluïdesa del trànsit. Pou ha recordat que la mesura segueix la implementada a l’N-II a Girona, atès que aquest tipus de carreteres “no estan dissenyades per suportar tant de trànsit i, sobretot, pesant”. Els camions no han desaparegut del tot de l’N-340 i l’N-240, perquè poden passar-hi si tenen origen o destinació dins els trams restringits.

LA XIFRA

500
euros
és l’import amb què es pot sancionar els transportistes infractors, des d’aquest dilluns.

Pressió del transport de Lleida

L’associació dels transportistes de Lleida (Asotrans) va assegurar ahir que la prohibició de circular camions a l’N-240, entre les Borges Blanques i Montblanc, genera costos mensuals de fins a 400 euros per camió i asseguren que podria arribar a comportar el tancament d’algunes empreses. Fins ara, el 80% dels transportistes feien servir l’ N-240 per anar al port de Tarragona i ara han de passar obligatòriament per l’AP-2. El desviament per l’autopista era una mesura reclamada per gran part del territori, a causa de l’elevada accidentalitat de l’N-240.

Els transportistes es van reunir ahir amb el subdelegat del govern espanyol a Lleida, que va apostar per trobar una solució consensuada “entre tots”. Asotrans va reivindicar mesures com ara les del tram de l’autopista entre Fraga i Alfajarín, on la bonificació és del 75% i el traspàs per l’AP-2 és voluntari. Pels transportistes, “el terme prohibició no s’hauria d’haver emprat mai a les carreteres”.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona