El Vendrell, l'Arboç i Bellvei presenten un contenciós contra el projecte de l'A-7 al Baix Penedès

Els tres municipis reclamen que s'opti per ampliar l'AP-7 a quatre carrils

Els ajuntaments del Vendrell, l'Arboç i Bellvei (Baix Penedès) han complert el que van anunciar. En els darrers dies han fet efectiva la presentació d'un contenciós administratiu contra la resolució de la secretaria d'estat d'Infraestructures i Planificació, publicada oficialment el 7 de gener, i que aprovava definitivament l'estudi informatiu de l'autovia A-7 al seu pas per la comarca. En aquest document, es fixava el traçat definitiu de la variant de l'N-340, molt discutit en els darrers anys i que finalment Foment preveu fer passar paral·lel a l'AP-7 amb l'excepció d'aquesta polèmica zona. Així, es preveu que la futura autovia s'acosti al traçat de l'antiga N-340 a partir del Vendrell, i que discorri paral·lela a aquesta fins a l'Arboç, on s'aproparia als terrenys on es preveu desenvolupar el Logis Penedès. A partir de Santa Margarida i els Monjos (Alt Penedès), l'autovia tornarà a anar paral·lela a l'AP-7.

Segons van confirmar ahir fonts municipals, l'Ajuntament del Vendrell va presentar dijous el contenciós corresponent. El govern municipal havia criticat en reiterades ocasions l'opció escollida per Foment, ja que afecta uns terrenys que l'ordenació urbanística del Vendrell considera clau per al seu desenvolupament, ja que en aquell indret es preveia la creació d'una zona d'equipaments. L'alcalde del Vendrell, Benet Jané, va definir recentment aquest traçat com una «falta de respecte» al municipi.

Bellvei també s'ha sumat a la lluita judicial contra el traçat. El seu alcalde, Josep Fonts, va explicar ahir que la creació d'una autovia sobre el traçat actual de la nacional «suposa crear una barrera insalvable» que creu que perjudicarà el municipi. A banda, Fonts també va considerar que, si s'executa segons aquest projecte, es perdria l'N-340 com a via de connexió de proximitat a la zona.

L'alcalde de l'Arboç, Carles Ribé, també va defensar ahir la presentació dels recursos en nom dels «interessos generals del municipi». La població ja va presentar un contenciós contra el pla territorial del Camp de Tarragona i contra l'aprovació definitiva del seu POUM per la Generalitat, perquè hi preveien aquest traçat de la futura autovia.

Ampliar l'autopista

Els tres municipis que han recorregut contra la decisió de Foment continuen reivindicant que la variant de l'N-340 es faci en forma d'ampliació a quatre carrils de l'AP-7 al seu pas per la comarca, que hauria de passar a ser gratuïta en aquest traçat. En l'informe ambiental que va acompanyar l'estudi informatiu, i que va aprovar el Ministeri de Medi Ambient al novembre, ja es considerava aquesta opció la millor tant econòmicament com ambientalment, però es va descartar finalment per l'oposició de Foment, que temia el col·lapse de l'autopista. «No entenc que es triï una opció més cara i més costosa ambientalment», va criticar ahir l'alcalde de Bellvei.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona