La Generalitat dóna llum verd al conveni amb l'Estat pel traspàs de l'N-II al Maresme

L'acord confirma els 400 milions d'euros per a la creació d'una via alternativa a la carretera que ara esdevindrà carrer

La Generalitat ja ha fet el primer pas per aconseguir la plena gestió de la carretera N-II al Maresme. Aquest és un tràmit imprescindible per tirar endavant el projecte de pacificació de la via i la reconversió en un carrer més de la comarca. El conseller Joaquim Nadal va explicar ahir que el conveni, que haurà de ser ratificat pel Consell de Ministres, preveu una partida de 400 milions d'euros que han de servir per construir una via alternativa que permeti assumir el trànsit intens que ara circula per la carretera N-II. Nadal va precisar que dels 400 milions, l'Estat ja preveu un primera aportació de 97,4 milions d'euros. «Aquests diners, els destinarem d'una banda, a les obres del primer tram de la nova via a l'entorn de la ronda de Mataró (C-32) i de l'altra, als treballs de la variant d'Arenys de Mar (B-511), que es posaran a licitació l'any vinent», va precisar el titular del Departament de PTOP.

Paral·lelament, el govern treballa en la redacció de l'estudi informatiu de la ronda del Baix Maresme, en el tram entre Montgat i Mataró que ha de resoldre els greus problemes de mobilitat que arrossega la comarca i que es concentren especialment en aquest tram. Precisament el disseny de la nova via, que se situarà al costat de l'autopista C-32, haurà de tenir en compte tots els estudis elaborats per les diferents administracions i demostrar que és absolutament necessària, segons es va acordar en el si del Consell Comarcal del Maresme entre totes les forces polítiques. Històricament s'han mantingut posicions enfrontades sobre si el territori podria assumir o no les conseqüències d'una nova infraestructura atesa la densitat urbanística en especial de la zona sud de la comarca, a tocar de Barcelona.

La millor proposta

El president de Consell Comarcal del Maresme, Josep Jo (PSC), es felicitava ahir que finalment la Generalitat hagués oficialitzat la part de l'acord del traspàs de l'N-II que li pertoca. Jo va qualificar l'anunci de «notícia més que bona, excel·lent», i va recordar que el debat sobre el futur d'aquesta carretera a la comarca fa massa anys que dura. En qualsevol cas, pel president de l'administració comarcal tan valuós és l'acord entre Generalitat i Estat com el conveni que signarà pròximament el govern català amb el Consell Comarcal del Maresme un cop s'hagi oficialitzat el traspàs. «El document que hem elaborat recull tots els aspectes vinculats a la mobilitat a la comarca, possibilita els estudis més aprofundits que mai s'han fet sobre el futur a mitjà termini i disposa del consens de totes les forces polítiques», va apuntar Josep Jo, que, a més, va afegir que «es tracta de la millor proposta pel territori i no es pot badar».



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona