Infraestructures i serveis

Infraestructures

Invertiran 63 milions a fer autovia la variant d'Altafulla

Foment ja ultima el projecte per doblar el nombre de carrils al tram de l'N-340 entre la Móra i l'accés a l'AP-7 a Torredembarra

La via es va inaugurar el 2001 i podria tornar a estar en obres a final d'aquest any

La variant de l'N-340 a Altafulla i Torredembarra, via que es va inaugurar tot just al març del 2001 per treure el trànsit de l'interior d'aquestes dues poblacions costaneres del Tarragonès, es convertirà en un tram de l'autovia A-7 de dos carrils per sentit. En el projecte de pressupost general de l'Estat, en debat al Congrés dels Diputats, es preveu una inversió plurianual que s'allargarà fins al 2020 i pujarà a un total de 63 milions en el desdoblament del tram situat entre la urbanització de la Móra, a Tarragona, i fins a l'accés de l'autopista de peatge AP-7 a Torredembarra.

Segons van confirmar fonts de la subdelegació del govern espanyol a Tarragona, la unitat de carreteres del Ministeri de Foment ja treballa en la redacció del projecte, i preveu, en el termini entre un i dos mesos, posar el traçat a informació pública i, per tant, recollir les al·legacions que s'hi puguin presentar. Si el tràmit no s'allargués, les mateixes fonts assenyalen que les obres fins i tot podrien arrencar a final d'aquest any, i allargar-se durant dos o tres anys. L'acabament de les obres, per tant, se situaria entre els anys 2020 i 2021, segons aquests càlculs.

Fins a l'autopista

Dels 63 milions previstos en total per al projecte pel Ministeri de Foment, però, el pressupost d'enguany només preveu una partida de 282.290 euros per a la tramitació del projecte que se sumarien als 500.000 ja previstos l'any passat. De cara al 2018 hi ha previst destinar-hi 15 milions, i el 2019 i 2020, 20 milions cada any.

Tot i que inicialment el projecte preveia que la conversió en autovia del tram d'N-340 s'allargués fins a la Pobla de Montornès, d'on estava previst que partís la continuació de l'autovia A-7 cap a Vilafranca del Penedès, ara el projecte s'està modificant per fer-lo arribar només fins a la rotonda d'accés a l'AP-7 a Torredembarra. Fonts de la subdelegació del govern espanyol a Tarragona remarquen que la decisió s'ha pres per la previsió que el 2021 s'esgoti la concessió de l'autopista AP-7 que per ara té l'empresa Abertis i que, per tant, la via de peatge passi a ser gratuïta. Emparant-se en aquest mateix motiu, el govern estatal no té previst executar la continuació de l'autovia A-7 des de Torredembarra cap al nord. Actualment aquesta via ràpida i gratuïta va des de Vandellòs fins a la Móra, a Tarragona.

Precisament, des de l'entrada en funcionament de l'últim tram de l'A-7 al sud de Tarragona, el tram de la variant d'Altafulla i Torredembarra, que tot just es va inaugurar el 2001, s'havia convertit en un coll d'ampolla amb llargues retencions, sobretot caps de setmana, pels vehicles que circulen per l'A-7 fins a Tarragona i van a buscar l'accés a l'autopista a Torredembarra per continuar el trajecte cap a Barcelona. Els alcaldes del Tarragonès havien reclamat a Foment la creació d'un accés a l'AP-7 a l'altura del Mèdol, a Tarragona, per permetre enllaçar el final del tram de l'autovia amb l'autopista.

LA XIFRA

282.290
euros
són els que el pressupost preveu per al desdoblament aquest any. El projecte estarà enllestit en dos mesos.

LA DATA

2001
és quan van inaugurar tot el tram, de 9 km. Va costar 3.547 milions de pessetes, uns 21 milions d'euros.

Una acció “insuficient”

El projecte és vist com a insuficient tant des d'Altafulla com des de Torredembarra, tot i que es reconeix que sí que és una acció positiva. “Ara hi ha un coll d'ampolla que s'ha d'eliminar, però qui sap si la rotonda d'accés a l'AP-7 no continuarà creant el mateix col·lapse”, es lamenta l'alcalde de Torredembarra, Eduard Rovira (ERC). “No resol el problema de la mobilitat que hi ha al territori amb l'N-340” sentencia l'alcalde d'Altafulla, i també diputat d'En Comú Podem al Congrés dels Diputats, Fèlix Alonso. El batlle torrenc, de fet, reclama que es prevegin millores immediatament per posar fi al col·lapse periòdic de la via, com pot ser la gratuïtat de l'AP-7 (com reclamen els alcaldes del Pacte de Berà) i la creació de l'accés reclamat a l'autopista al Mèdol. “Què passarà durant les obres si no hem resolt això? Potser la situació serà pitjor mentre durin”, reflexiona Rovira.

L'alcalde d'Altafulla, per la seva banda, reivindica que el desdoblament inclogui un accés directe a Altafulla, element que la variant inaugurada el 2001 ja no va preveure. Alonso, de fet, defensarà al Congrés una esmena el pressupost en aquest sentit, i al·legarà si el projecte no ho inclou. Tots dos alcaldes, a més, lamenten la manca de previsió de Foment a l'hora de construir la variant amb tan sols un carril per sentit quan ja era obvi el col·lapse de la via en aquest tram.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona