Acesa obrirà el tercer carril de l'autopista entre Fornells i l'enllaç de l'aeroport per Setmana Santa

La companyia ha adjudicat ja els dos trams entre Vilademuls i la Jonquera

El director general d'Acesa, Josep Lluís Giménez, va explicar ahir l'estat actual d'obres i tramitació de l'ampliació de l'autopista a les comarques gironines. Actualment només hi ha en obres el tram entre Maçanet i Fornells, però aviat s'hi afegiran els altres tres trams inclosos en el projecte: el tercer i quart carril entre Fornells i Vilademuls –que també farà les funcions d'A-2–, i el tercer carril entre Vilademuls i Figueres sud, i Figueres sud i la Jonquera. Tot plegat, juntament amb els nous enllaços de Fornells, Sant Gregori i Vilademuls, hauria d'estar acabat a finals del 2011. «Aquesta és la data que ens marquem, però potser algun enllaç ens podria fer retardar fins al primer trimestre del 2012», va explicar Giménez. Concretament es referia a l'enllaç de Fornells, que ara tornarà a sortir a exposició pública després que s'hagi redefinit el projecte inicial, ja que els altres dos nous enllaços ja s'han enviat a Foment perquè els aprovi definitivament. En tot cas, hauran d'entrar en servei tots tres al mateix moment.

Pel que fa a les obres al tronc de l'autopista, el tercer carril no es pot posar en servei fins que no es completi entre dos enllaços, per evitar generar colls d'ampolla. Per això per Setmana Santa es farà només al tram entre l'enllaç de l'autopista i Fornells, mentre que entre el de l'autopista i Maçanet s'haurà d'esperar fins a l'estiu. De la resta de trams, Acesa ha adjudicat el tram de Vilademuls a Figueres sud a l'empresa Corsán-Corviam, per 45,3 milions, mentre que el tram de Figueres sud a la Jonquera s'ha adjudicat a Dragados, per 51,5 milions. El primer tram, de 17,3 quilòmetres, té un termini d'execució de 24 mesos, mentre que en el segon el termini serà de 22 mesos i mig, tot i fer 22,3 quilòmetres.

Pel que fa a la circumval·lació de Girona, entre Fornells i Vilademuls, Foment ha aprovat ja el projecte constructiu, i Acesa el posarà a licitació en qüestió de dies, de manera que les obres es puguin començar el primer trimestre de l'any que ve. En aquest tram, Giménez va assegurar que ja s'ha arribat a un acord verbal amb l'Ajuntament de Sarrià per les cases que s'hauran d'expropiar a causa de la proximitat amb l'autopista, si bé encara s'ha de rubricar. A Sant Julià de Ramis va dir que al final no hi haurà cap expropiació.

Obres a l'N-II de Medinyà a Orriols

El subdelegat del govern estatal a Girona, Francesc Francisco-Busquets, va assegurar ahir en la roda de premsa d'Acesa que entre finals d'aquesta setmana i la setmana que ve començaran els primers treballs de desbrossament del desdoblament de l'N-II entre Medinyà i Orriols, després que les obres s'adjudiquessin ja fa uns mesos. El subdelegat es va reafirmar en els terminis que va posar el juliol passat, quan va dir que en el termini de sis anys es podrien haver acabat totes les obres viàries que l'Estat ha de fer a la demarcació: desdoblament de l'N-II, de l'N-260 entre Besalú i Figueres i el túnel de Toses, com a projectes més destacats. «És un termini raonable, perquè la roda de Foment està girant, i ja s'han iniciat tots els processos per desenvolupar els treballs, que poden anar més o menys ràpidament», va dir Francisco-Busquets, que va insistir que «hi ha molt d'interès per part d'algú a demostrar que això no és possible». «Però sempre s'han de tenir en compte els imponderables, perquè van sortint nans cada dos per tres, però és un termini possible», va dir. Respecte a les obres d'ampliació de l'autopista, el subdelegat va dir que ara «està més clar que mai que a finals del 2011 tot estarà net i planxat i, per tant, que podrem circular amb més seguretat per l'AP-7».



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.