Medi ambient

El 3% de cotxes que circulen per la ZBE no tenen etiqueta

Són un total de 15.000 vehicles i una part poden acollir-se a exempcions

Ahir es va començar a multar

L’entrada en vigor del règim sancionador a la zona de baixes emissions (ZBE) permetrà multar cotxes i motos que circulen sense el distintiu ambiental de la DGT. Segons els càlculs fets per l’AMB, es tracta d’un 3% del total, uns 15.000 vehicles, però una part d’aquests no seran multats si circulen perquè tenen dret a exempcions pel fet de tractar-se de vehicles propietat de treballadors autònoms amb rendes baixes, de persones amb mobilitat reduïda, vehicles d’emergències, funeraris o bé estan catalogats com a singulars. La resta de cotxes i motos sense etiqueta ambiental poden sol·licitar fins a deu permisos l’any per circular per la ZBE. A més s’han comptabilitzat un 1,7% de vehicles pesants –furgonetes, camions i autocars– en circulació sense etiqueta que tampoc no corren el risc de ser sancionats perquè tenen una moratòria.

El regidor d’Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Eloi Badia, va explicar ahir que l’Ajuntament de Barcelona ha instal·lat 66 càmeres lectores de matrícules, mentre que el total dels cinc municipis que formen part de la ZBE en sumen 120, segons l’AMB, a més de punts mòbils que permetran comprovar si els vehicles que circulen tenen el distintiu de la DGT. Abans de procedir a sancionar els que circulin sense etiqueta, les dades s’encreuaran amb el registre de l’AMB per a vehicles amb exempcions, on ahir n’hi havia inscrits 30.000, una xifra que podria créixer en els pròxims dies. Badia va recordar la importància de reduir el parc circulant de vehicles contaminants, i també que a principi del 2019 el 10% de cotxes i motos que circulaven ho feien sense etiqueta. Carles Conill, director de Serveis de Mobilitat Sostenible de l’AMB, indicava que l’inici del règim sancionador “és un pas important cap a la consolidació de la zona de baixes emissions, que culminarà a final del 2021, quan acabin totes les moratòries”, i afegia que “caldrà fer més passes per a la salut de tothom”.

LA XIFRA

120
càmeres
lectores de matrícules controlen els accessos a la ZBE; d’aquestes, 66 estan col·locades a Barcelona.

Tarragona limita la velocitat

La limitació de velocitat a 30 km/h al nucli urbà de Tarragona ha estat ben rebuda pels conductors. La Guàrdia Urbana va aturar dilluns, primer dia de la implantació de la mesura, 560 vehicles; d’aquests, 111 van sobrepassar el límit de velocitat de 30 km/h però només 11 anaven a una velocitat superior al s 40 km/h, el que representa que el 81% van complir amb la nova regulació circulatòria. Durant aquests primers dies els agents de la Guàrdia Urbana fan una tasca informativa i més endavant ja es començarà a sancionar. També s’aprofitarà per monitoritzar les velocitats dels cotxes de determinats carrers durant 24 hores per fer un balanç estadístic diari.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona